Maakuntaohjelman luonnos nähtävillä

28.09.2017

Maakuntaohjelma on maakunnan poliittinen kannanotto keskipitkän aikavälin kehityksen tavoitteista. Ohjelman on tarkoitus ohjata alueen kehittämiseksi tehtäviä valintoja. Maakuntaohjelman aikajänne ulottuu vuoteen 2021 saakka. Pitkän tähtäimen tavoitteiden osalta on tarkoitus nojautua maakuntastrategian maakuntasuunnitelmaosioon, jossa skenaario- ja tavoiteasetanta ulottuu vuoteen 2040 saakka. Lisäksi hyödynnetään Etelä-Pohjanmaan rakennemallityön tuloksia.

Maakuntaohjelmaluonnos ja sen ympäristöselostusluonnos ovat nähtäville 29.9.–31.10.2017 välisen ajan.

Maakuntahallitus käsittelee saadut lausunnot ja niiden vastineet sekä hyväksyy osaltaan maakuntaohjelman ja sen ympäristöselostuksen kokouksessaan 20.11.2017. Maakuntavaltuuston hyväksymiskäsittelyssä maakuntaohjelma ja sen ympäristöselostus ovat 4.12.2017.

Tutustu maakuntaohjelmaan täällä >>

Palautetta ohjelmaluonnoksesta voi lähettää joko sähköpostitse osoitteeseen kirjaamo@etela-pohjanmaa.fi tai postitse osoitteeseen Etelä-Pohjanmaan liitto, PL 109, 60101 Seinäjoki.