Osaava työvoima kasvun mahdollistajana -seminaari

6.04.2018

Tervetuloa Osaava työvoima kasvun mahdollistajana -huippuseminaariin!

Aika: Ke 16.5.2018 klo 12.30 alkaen
Paikka: Kulttuurikeskus Vanha Paukku, Alajoki-sali (Kauppakatu 23, Lapua)

Osaavan työvoiman saatavuus on käsissämme oleva huoli myös Etelä-Pohjanmaalla. Tilaisuudessa avataan monipuolisesti erilaisia näkemyksiä teemaan liittyen ja pohditaan yhdessä, mitä työvoiman saatavuuden parantamiseksi voidaan tehdä. Esko Ahon johdattelun jälkeen seminaarissa saadaan tietoa toimintaympäristöstä, kuullaan mielenkiintoisia yritys caseja ja iltapäivä kulminoituu paneelikeskusteluun.

Tilaisuus on tarkoitettu Etelä-Pohjanmaan yrityksille, kuntien elinkeinotoimen edustajille, kuntien luottamustehtävissä oleville, koulutusorganisaatioille ja julkisille toimijoille.

OHJELMA

klo 12.30 Avaussanat, tervetuloa! Mika Soininen, ylijohtaja, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus

klo 12.40 Työmarkkinoiden uusi todellisuus, Esko Aho, entinen pääministeri

klo 13.40 Etelä-Pohjanmaa tänään ja tulevaisuudessa, Timo Takala, strategiapäällikkö, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus

Kahvitauko n. klo 14.00 – 14.30

klo 14.30 Työperäinen maahanmuutto, maahanmuuttajan palkkaaminen, Case Relicomp Oy, toimitusjohtaja Marko Jyllilä

klo 14.45 RekryKoulutus – Täsmäisku osaajapulaan, Case CLT Plant Oy, toimitusjohtaja Petri Hyvönen ja TEAK, koulutussuunnittelija Sauli Muotio

klo 15.00 Ulkomainen työvoima, ulkomaiset huippuosaajat, Case Prima Power
               Talent Boost – toimenpideohjelma, Laura Lindeman, erityisasiantuntija, työ- ja elinkeinoministeriö

klo 15.20 Paneelikeskustelu: Miten tästä eteenpäin?

klo 16.00 Loppusanat, Asko Peltola, valmistelujohtaja, Etelä-Pohjanmaan liitto

Ilmoittautuminen 3.5.2018 mennessä: http://bit.ly/osaavatyovoimaseminaari

Tapahtuman järjestävät Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus, Etelä-Pohjanmaan liitto ja Etelä-Pohjanmaan TE-toimisto ja Yhteinen Etelä-Pohjanmaa/Etelä-Pohjanmaan sote- ja maakuntauudistus. Tilaisuuden fasilitaattori: Aluekehittämisen konsulttitoimisto MDI.

#osaavaatyovoimaa #eepeekasvuun

Tulosta ohjelma täältä >>

Suoraa livelähetystä seminaarista voi seurata Etelä-Pohjanmaan liiton Facebook-sivulla osoitteessa facebook.com/epliitto.

HUOM! Tilaisuus on ilmainen.

Sirpa Rintala p. 0295 027 617, sirpa.rintala@ely-keskus.fi
Soile Kauttio p. 0295 046 610, soile.kauttio@te-toimisto.fi