Seinäjokelainen Risteysasema valittiin parhaaksi kotiseutulehdeksi

6.10.2017

Risteysasema-lehden toimituskunta on mielissään voitosta. Lehteä voi ostaa Seinäjoki-seurasta. Kuva: Tuija Ahola

Seinäjokelainen Risteysasema valittiin tänään vuoden parhaaksi kotiseutulehdeksi Suomen Kotiseutuliiton ensimmäistä kertaa järjestämässä kotiseutulehtikilpailussa. Risteysasema voitti kotiseutulehtikilpailussa 1–2 kertaa vuodessa ilmestyvien lehtien sarjan. Helsinkiläinen Kumposti voitti 3–6 kertaa ilmestyvien lehtien sarjan ja joensuulainen Heili Karjalasta yli 6 kertaa ilmestyvien lehtien sarjan.  Kunniamaininnan sai stadilainen Tsilari. Vuoden kotiseutulehtijuttu on toimittaja Kari Varvikon helsinkiläisessä Hermanni-Vallila-lehdessä julkaistu juttu Hermannin sähkötön kaupunkisissi. Voittajat palkittiin Turun Kirjamessuilla 6. lokakuuta.

Risteysasema voitti kotiseutulehtikilpailussa 1–2 kertaa vuodessa ilmestyvien lehtien sarjan. Kilpailuraadin mukaan Seinäjoella ilmestyvä, viiden kotiseutu- ja perinnetyötä tekevän yhdistyksen (Alvariania ry, Seinäjoki-seura ry, Etelä-Pohjanmaan Naisklubi, Suomalaisen tangon Satumaa ry sekä Seinäjoen lyseoseura) yhdessä perustama lehti on sisällöltään monipuolinen, tuhti lukupaketti ja laajasta tekijäporukasta huolimatta yhtenäinen kokonaisuus. Lehti on uusi ja uudelta pohjalta tehty, mutta tekijät ovat miettineet tarkkaan lehden tehtävän ja pohtineet kotiseutulehden funktiotakin. Raati kiitteli lisäksi lehden hyvää kieltä ja tyylikästä taittoa.

Etelä-Pohjanmaan liitto onnittelee voittajaa!

Lue Suomen Kotiseutuliiton tiedote täältä >>