Suomi 100: Viimeisellä hakukierroksella aluetukea myönnettiin 25:lle Suomi 100 -hankkeelle

6.03.2017

Etelä-Pohjanmaan liiton järjestämä kolmas Suomi 100 -juhlavuoden aluetukihaku sai järjestetyistä aluetukihauista eniten hakemuksia. Hakemuksia saapui yhteensä 79 kappaletta, joista yksi hakemus peruttiin ja kolme hakemusta saapui myöhässä. Hakukierroksella haettu yhteissumma oli 287 228,40 euroa. Aluetukea oli jaettavissa yhteensä 30 000 euroa.

− Tällä viimeisellä hakukierroksella haettu yhteissumma oli lähes kymmenkertainen myönnettävään aluetukisummaan nähden. On selvää, että paljon hyviä hankkeita jäi ilman aluetukea. Valinnoissaan kulttuurilautakunta painotti sitä, että aluetuki kohdentuu eri puolille maakuntaa sekä mahdollisimman erilaisille ja erikokoisille tapahtumille ja hankkeille, kansainvälistymis- ja kulttuurijohtaja Marjatta Eväsoja sanoo.

Kolmannella hakukierroksella olivat edustettuna laajasti erilaiset ja erikokoiset ohjelmat koko maakunnasta. Mukana oli musiikkiin ja tanssiin liittyviä tapahtumia, eri taiteenlajeja yhdistäviä tapahtumia, näytelmiä, liikuntatapahtumia, ruokaan liittyviä hankkeita, muistomerkkejä, kulttuuriperintötapahtumia, lapsille suunnattua ohjelmaa, näyttelyitä, seminaareja, luontotapahtumia, julkaisuja ja videoprojekteja.

Kulttuurilautakunta päätti myöntää aluetukea seuraaville eteläpohjalaisille Suomi 100 -hankkeille 21.2.2017 kokouksessaan:

• Teuvan Rivakka Kirkonkylän kyläosasto, 100:lla kutsulla Teuvan Pappilankankaalle ulkoilemaan -hankkeelle 1 000 €
  • Lappajärven kunta/Suomi 100 -työryhmä, 100 päivää 100 vuoteen - yhteiset venetsialaiset -hankkeelle 2 000 €
  • Myrkyn yksityisratsastajat ry, Historian havinaa hevosin ja hanurein -hankkeelle 1 000 €
  • Konsti taideteollisuusyhdistys ry, Identiteetti -näyttelylle 1 000 €
  • Työryhmä Sarita Vihtonen ja Sirkka Mäkelä, Irti arjesta - kulttuurista virtaa -tapahtumalle 1 000 €
  • Suomen Jääkärimuseon ystävät ry, Jääkärin äitee -näytelmälle 2 000 €
  • Karijoen Nuorisoseura ry, Karijoen Pyhäinpäivä Soitot -tapahtumalle 700 €
  • Paavolan koulu, Kotimaamme Suomi Paavolan koulussa -hankkeelle 1 000 €
  • Kuortaneen kunta, Kuortane 100 liikkuu -hankkeelle 1000 €
  • Suomen Lasitaitelijat ry LASITA, Lasin juhlaa!, Valtakunnallinen lasitaide -näyttelylle 800 €
  • Nelimarkka-museo Etelä-Pohjanmaan aluetaidemuseo, Mestarit yhdessä -musiikkimonologille 2 000 €
  • Työryhmä Eila Alanko, Mummo kutoo - lampaasta villasukaksi -hankkeelle 1 500 €
  • Eteläpohjalaiset Spelit kansanmusiikkiyhdistys ry, Murrelaulut kansanlaulukilpailu ja -konsertti -tapahtumalle 1 000 €
  • Pohjalainen Rakennusperintö ry, Pohjalaistalon sadat vuodet - Pohjalaistalo ennen, nyt ja tulevaisuudessa -hankkeelle 2 000 €
  • Teuvalaisen Kulttuurin tuki ry, Pääministeri ja arkkipiispa Lauri Ingmanin syntymäpaikan merkitseminen muistokivellä Teuvalla -hankkeelle 2 000 €
  • Seinäjoen elävän musiikin yhdistys Selmu ry, Rytmimusiikkia lakeuksilta - eteläpohjalaista populaarimusiikkia itsenäisen Suomen ajalta -hankkeelle 1 000 €
  • Seinäjoen naislaulajat ry, Seinäjoen naislaulajat - lapsille -hankkeelle 1 000 €
  • Lapuan tuomiokirkon kuoro ry, Suomalaisen surumusiikin äänite Toivoni maa -hankkeelle 500 €
  • Suomen luonnonsuojeluliiton Pohjanmaan piiri, Suomen 100 luontohelmeä -hankkeelle 1 000 €
  • Evijärven kunta, Suomen ja pienten kuntien tulevaisuusseminaari -hankkeelle 1 000 €
  • Seinäjoen seurakunta, Suomi 100 Seinäjoen seurakunnassa/ekumeeninen kiitosjuhla isänmaasta -hankkeelle 1 000 €
  • Ira Karhulähde työryhmä, Suomi - kuurankukkia ja järven jäätä -hankkeelle 500 €
  • Teuvan hevosjalostusyhdistys ry, Suupohjan suoran ajot - ravikilpailut hevosille ja keppihevoskilpailut lapsille -hankkeelle 1 000 €
  • Työryhmä Navettagalleria Yrjölä, Tämän maiseman syliin synnyin -taidenäyttelylle 500 €
  • Kauhajoen kaupunki, Yhtöhöösesti ja rinnatuste -hankkeelle 2 000 €

Yhteensä liitto jakoi Suomi 100 -aluetukea maakunnan Suomi 100 -hankkeisiin 180 000 euroa, joka jakautui kahdelle vuodelle (2016 ja 2017). Kahdessa ensimmäisessä haussa jaettiin yhteensä 150 000 €. Tässä kolmannessa ja viimeisessä haussa jaettavaa oli 30 000 €. Hakemuksia kolmeen aluetukihakuun saapui yhteensä 158 kpl (1. haku 24 kpl, 2. haku 55 kpl ja 3. haku 79 kpl).

Aluetukia voivat hakea kunnat ja kaupungit, seurakunnat, yhdistykset, seurat, järjestöt ja työryhmät. Hankkeen tuli täyttää haussa ja ohjeissa määritellyt hakukriteerit. Hakemuksen ohessa on hakijan pitänyt toimittaa liitolle päätös Suomi 100 -ohjelmaan hyväksymisestä sekä hankesuunnitelma, kustannusarvio ja rahoitussuunnitelma. Kulttuurilautakunta ei käsitellyt hakemuksia, jotka saapuivat perille myöhässä, olivat mukana aikaisemmilla hakukierroksilla tai jotka eivät olleet saaneet hyväksyntää Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaan.

Ben Antony 30.09.2017 10:03

I THOUGHT THE PHYSICIANS SAY NO CURE FOR HIV/AIDS?, I AM TELLING YOU TODAY THAT Dr IDAHOSA, CURED MY HIV/AIDS WITH HIS HERBAL MEDICINE AND ONCE YOU GET CURED YOU ARE CURED FOREVER, IT IS NEVER REVERSABLE. MY NAME IS BEN ANTONY FROM THE UNITED STATE OF AMERICA,AM USING THIS GREAT OPPORTUNITY TO SAVE LIFE BY SHARING MY TESTIMONY THAT THERE IS A CURE FOR HIV/AIDS BECAUSE I AM A LIVING TESTIMONY,I SUFFERED FOR HIV/AIDS FOR GOOD ONE YEAR AND TWO MONTHS AFTER LOOSING HOPE THAT I CAN NEVER GET THE CURE BEACAUSE THE DOCTORS SAID THERE IS NO CURE FOR IT,BUT THANKS BE TO THIS GREAT MAN CALLED DR IDAHOSA WHOM I READ A TESTIMONY ABOUT ON HOW HE CURED HIV/AIDS WITH HIS HERBAL MEDICINE,I NEVER BELIEVE THIS BUT I DECIDED TO CONTACT HIM THROUGH THE STATED EMAIL, (dridahosasolutioncenter@gmail.com) and he send to me a herbal medicine and ask me to drink and bath with the herbal medicine for TWO weeks but to my greatest surprises, i went for a medical test after two weeks and my status was negative till today i cant keep sharing this testimony please brothers and sisters there is a cure to hiv/aids, contact this man for what ever you are going through, what ever sickness you are suffering from, like (1) CANCER, (2) DIABETES, (3) HIV&AIDS, (4) URINARY TRACT INFECTION, (5) CANCER, (6) IMPOTENCE, (7) BARENESS/INFERTILITY (8) DIARRHEA (9) ASTHMA (10)SIMPLEX HERPES AND GENITAL HERPES 11) HE ALSO HAVE SPELL TO BRING BACK YOUR EX hiv/aids,perkinsons disease, ALS,CANCERS,HERPES. contact him with his email via (dridahosasolutioncenter@gmail.com) or call him through the following contact on +2348134261542

ada 17.10.2017 04:24

Nice blog. Found this while searching through google https://goo.gl/7XyfUf [url=https://goo.gl/7XyfUf]google.[/url]