Tervetuloa Energiapäivään!

6.02.2018

Tervetuloa Etelä-Pohjanmaan IV Energiapäivään!

Etelä-Pohjanmaan IV energiapäivä järjestetään perjantaina 23.2.2018 klo 8.30–12 Seinäjoella Framin auditoriossa 1(Frami B, Kampusranta 9, 60320 Seinäjoki). Yritysvierailu Lakeuden Etappi Oy:n biokaasulaitos (Laskunmäentie 15, 60760 Pojanluoma (Ilmajoki).

Paikalla on mielenkiintoisia EU- ja valtakunnantason energia-alan asiantuntijoita ja vaikuttajia, jotka tuovat esiin Suomen nykyistä energiantuotannon ja uusiutuvan energian tilaa. Lisäksi tuodaan esiin mahdollisia vaatimuksia ja kehitysnäkymiä mm. älykkäiden sähköverkojen ja rakennettujen ympäristöjen osalta.

Euroopan parlamentin jäsen Anneli Jäätteenmäki tuo esiin EU-energia ja ilmastotavoitteita sekä niiden vaikutuksia Suomeen.

Vaasan yliopiston sähkötekniikan professori Kimmo Kauhaniemi tulee kertomaan Suomen sähköverkon nykytilasta ja siihen tulevaisuudessa vaikuttavista muutoksista ja haasteista.

Green Building Council Finland kestävän kehityksen asiantuntija Jessica Karhu tuo esiin kestävään rakentamiseen ja rakennettuun ympäristöön keskeisesti vaikuttavia energia- ja ympäristötehokkuus asioita.

Tilaisuudessa on esillä kolme ajankohtaista yritystä/kohdetta, joiden ajankohtaiset tuotteet/palvelut/toimenpiteet tarjoavat konkreettisten esimerkkien kautta uudenlaisen näkökulman sekä mahdollisuuden energiatuotannon ja energiatehokkuuden kehittämiseen.

• As Oy Tampereen Pohjolankatu 18-20 hallituksen puheenjohtaja Pertti Vesterinen kertoo valtakunnallisesti paljon huomiota saaneen ja esimerkillisesti energiatoimenpiteitä tehneen taloyhtiön kehitystarinan.
  • JL Metals Oy:n projektijohtaja Otto-Pekka Pasanen kertoo prosessiteollisuuden erilaisista bioenergiaratkaisuista sekä niiden tarjoamista mahdollisuuksista Etelä-Pohjanmaan alueen yritykselle.
  • Fimuskraft Oy/ RMV Tech Oy:n myynti ja markkinointijohtaja Ahti Koivunen esittelee biokaasun potentiaalisia hyödyntämismahdollisuuksia sekä uudenlaisen energiatehokkaan turbiinin käyttöä lämmön ja sähkön yhteistuotannossa.

Huom! Uutena muihin energiapäiviin verrattuna, tänä vuonna on tarjolla mielenkiintoinen ja ajankohtainen mahdollisuus vierailla ja tutustua Lakeuden Etappi Oy:n kiertotaloutta tukevaan ja hyödyntävään biokaasulaitoksen toimintaan.

Katso tilaisuuden koko ohjelma täältä >>

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 19.2.2018 osoitteessa: https://goo.gl/forms/t3hgn3c7EH3Jwb5G3

Tilaisuus on maksuton. Tilaisuuden järjestävät Etelä-Pohjanmaan liitto ja Thermopolis Oy (Innovatiivinen ja resurssitehokas Etelä-Pohjanmaa -hanke)