Edunvalvonta ja viestintä

Edunvalvonta on Etelä-Pohjanmaan kehittämiseen keskeisesti vaikuttavien asioiden edistämistä. Etelä-Pohjanmaan liitto toteuttaa alueensa edunvalvontaa tekemällä yhteistyötä muun muassa kuntien, kuntayhtymien, elinkeinoelämän, kansanedustajien, ministeriöiden, oppilaitosten sekä monien muiden organisaatioiden kanssa.

Etelä-Pohjanmaan liitto pyrkii vahvistamaan alueensa kulttuuria, perinteitä ja elinvoimaa monipuolisin keinoin. Viestintä on yksi tärkeimmistä edunvalvonnan keinoista.

Liiton tehtäviä edunvalvonnassa:

• kuntayhteistyö ja kunta-asiat
• ennakointityö
• koulutusasiat
• maakunnan aluekehityksen seuranta
• työvoima- ja koulutustarpeiden ennakointi
• tilastoaineistojen ylläpito ja tuottaminen
• yhteydenpito valtakunnallisiin ja kansainvälisiin sidosryhmiin
• viestintä ja tiedotus

Tehtäväalueen henkilökunta >>
Maakunnan tietopankki >>

EDUNVALVOJAMME BRYSSELISSÄ

Länsi-Suomen Eurooppa-toimisto (West Finland European Office, WFEO) on maakuntiensa EU-edunvalvontatoimisto, jonka toiminta aloitettiin jo Suomen liittymisvuonna 1995. WFEO on Etelä-Pohjanmaan, Keski-Suomen, Pohjanmaan ja Satakunnan maakuntien liittojen ylläpitämä yhteinen aluetoimisto Brysselissä. Eurooppa-toimiston tehtävänä on toimia maakuntiensa parhaaksi tarjoamalla suora yhteys Brysseliin ja EU-instituutioihin.

Etelä-Pohjanmaan liiton uutiskirje

Etelä-Pohjanmaan liiton uutiskirjeellä tiedotetaan maakuntahallituksen, maakuntavaltuuston ja maakunnan yhteistyöryhmän kokousten asioista. Lisäksi uutiskirjeen tilaajille toimitetaan tieto liiton tiedotuslehden, Pro Etelä-Pohjanmaan, julkaisemisesta. Uutiskirje ilmestyy joka toinen kuukausi. Uutiskirjeen tilaus >>