Edunvalvonta ja viestintä

Edunvalvonta on Etelä-Pohjanmaan kehittämiseen keskeisesti vaikuttavien asioiden edistämistä. Etelä-Pohjanmaan liitto toteuttaa alueensa edunvalvontaa tekemällä yhteistyötä muun muassa kuntien, kuntayhtymien, elinkeinoelämän, kansanedustajien, ministeriöiden, oppilaitosten sekä monien muiden organisaatioiden kanssa.

Etelä-Pohjanmaan liitto pyrkii vahvistamaan alueensa kulttuuria, perinteitä ja elinvoimaa monipuolisin keinoin. Viestintä on yksi tärkeimmistä edunvalvonnan keinoista.

Liiton tehtäviä edunvalvonnassa:

• kuntayhteistyö ja kunta-asiat
• ennakointityö
• koulutusasiat
• maakunnan aluekehityksen seuranta
• työvoima- ja koulutustarpeiden ennakointi
• tilastoaineistojen ylläpito ja tuottaminen
• yhteydenpito valtakunnallisiin ja kansainvälisiin sidosryhmiin
• viestintä ja tiedotus

Tehtäväalueen henkilökunta >>
Maakunnan tietopankki >>

Etelä-Pohjanmaan liiton uutiskirje