Musiikkia_kaupungilla
kuva: Susan Seppälä

KULTTUURI

Etelä-Pohjanmaan kehittäminen omaleimaisena ja elinvoimaisena kulttuurimaakuntana on asetettu yhdeksi Etelä-Pohjanmaan liiton toiminnan tärkeimmäksi painopistealaksi.  Maakuntastrategian visio 2040 on, että ”Etelä-Pohjanmaa on hyvinvoivien ihmisten ja menestyvien yritysten uudistuva ja yhteistyötä rakentava kulttuurimaakunta.”

Kulttuurin kehittämisen tehtäväalue

Kulttuurin kehittämisen tehtäviin kuuluvat maakunnan kulttuurielämän, taiteen ja kulttuurialan tutkimustoiminnan sekä niitä koskevien kehittämishankkeiden edistäminen ja tukeminen, yhteistyö kulttuurialan viranomaisten, kuntien ja järjestöjen kanssa sekä kulttuuria koskevan koulutuksen edistäminen.

Lisäksi kulttuurin kehittämisen tehtäväalueella osallistutaan aktiivisesti kotiseututyön ja perinnepolitiikan edistämiseen maakunnassa. Tehtävänä on edistää kansainvälistä kulttuuriyhteistyötä ja kulttuurinvaihtoa sekä huolehtia toimialaan kuuluvista neuvonta- ja informaatiopalveluista sekä tiedottaa kulttuurin rahoitusjärjestelmistä.

Tehtäväalueen henkilökunta >>

Vuoden nuori eteläpohjalainen taiteilija 2017 on valittu

Vuoden nuori eteläpohjalainen taiteilija 2017 -kilpailun voittajaksi on valittu seinäjokelaisen Heidi Katajamäki. Yleisön suosikiksi nousi samoin Heidi Katajamäki, joka sai 36 % kaikista annetuista äänistä. Lue lisää >>

Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenterista maakunnan tapahtumat!

Koko maakunnan kattava sähköinen tapahtumakalenteri löytyy osoitteesta www.epkalenteri.fi. Hae ja ilmoita omat tapahtumasi ilmaiseksi!

Kulttuuriesite vuodelle 2017
on ilmestynyt ja luettavissa täällä.

Kulttuurin uutiskirje

Uutiskirje 6/2017
Uutiskirje 5/2017
Uutiskirje 4/2017