Musiikkia_kaupungilla
kuva: Susan Seppälä

KULTTUURI

Etelä-Pohjanmaan kehittäminen omaleimaisena ja elinvoimaisena kulttuurimaakuntana on asetettu yhdeksi Etelä-Pohjanmaan liiton toiminnan tärkeimmäksi painopistealaksi.  Maakuntastrategian visio 2040 on, että ”Etelä-Pohjanmaa on hyvinvoivien ihmisten ja menestyvien yritysten uudistuva ja yhteistyötä rakentava kulttuurimaakunta.”

Kulttuurin kehittämisen tehtäväalue

Kulttuurin kehittämisen tehtäviin kuuluvat maakunnan kulttuurielämän, taiteen ja kulttuurialan tutkimustoiminnan sekä niitä koskevien kehittämishankkeiden edistäminen ja tukeminen, yhteistyö kulttuurialan viranomaisten, kuntien ja järjestöjen kanssa sekä kulttuuria koskevan koulutuksen edistäminen.

Lisäksi kulttuurin kehittämisen tehtäväalueella osallistutaan aktiivisesti kotiseututyön ja perinnepolitiikan edistämiseen maakunnassa. Tehtävänä on edistää kansainvälistä kulttuuriyhteistyötä ja kulttuurinvaihtoa sekä huolehtia toimialaan kuuluvista neuvonta- ja informaatiopalveluista sekä tiedottaa kulttuurin rahoitusjärjestelmistä.

Tehtäväalueen henkilökunta >>

Vuoden nuori eteläpohjalainen taiteilija 2017 -kilpailu on avoinna
Vuoden nuori eteläpohjalainen taiteilija -kilpailu järjestetään kolmannen kerran vuonna 2017. Kilpailulla pyritään saamaan nostetta eteläpohjalaiselle kuvataiteelle. Kilpailun on suunnitellut ja toteuttaa Etelä-Pohjanmaan kuvataideverkosto. Hakuohjeet löytyvät täältä. Lue tiedote täältä.

Suomi 100 -juhlavuoden aluetukea myönnettiin 25:lle hankkeelle
Kolmas ja viimeinen Suomi 100 -juhlavuoden aluetukihaku sai järjestetyistä aluetukihauista eniten hakemuksia. Hakemuksia saapui yhteensä 79 kappaletta, joista yksi hakemus peruttiin ja kolme hakemusta saapui myöhässä. Hakukierroksella haettu yhteissumma oli 287 228,40 euroa. Aluetukea oli jaettavissa yhteensä 30 000 euroa. Tiedote luettavissa täällä.

Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenteri on avattu!
Koko maakunnan kattava sähköinen tapahtumakalenteri on avattu osoitteessa www.epkalenteri.fi. Hae ja ilmoita omat tapahtumasi ilmaiseksi!

Kulttuuriesite vuodelle 2017 on ilmestynyt ja luettavissa täällä.

Kulttuurin uutiskirje

Uutiskirje 2/2017
Uutiskirje 1/2017

Uutiskirje 6/2016