Pilotit Suomessa

Connected for Health -hankkeen piloteissa osoitetaan älykkäiden terveydenhuoltoratkaisujen avulla, millaista käytännön hyötyä on korkealaatuisesta avoimesta kuituverkosta. Kuituverkko parantaa potilaiden elämänlaatua ja hoitohenkilöstön kustannustehokkuutta.

Kaikki pilotit testaavat ja arvioivat terveysteknologiaratkaisuja, joilla on mahdollisuus tukea kotihoidon palveluita ja luoda uusia mahdollisuuksia terveydenhuoltoon. Tavoitteena on kuvata tarkasti, mitkä terveysteknologian ratkaisut tekevät hoidosta ja hallinnosta hyödyllisempää, taloudellisesti kestävämpää, nopeampaa ja helpompaa. Telelääketieteen ratkaisut voivat olla todellinen mahdollisuus terveydenhuollon ammattilaisille, samalla kun ne ovat arvokkaita potilaalle.

ALAVUDEN PILOTTI

• Lisää tietoa yksittäisen potilaan terveyteen liittyvistä tarpeista ja tarjoaa parempaa saatavuutta  terveydenhuoltopalveluille etäyhteyden avulla.
  • Lisää vuorovaikutusta kotihoidon asiakkaiden ja henkilökunnan välillä sekä tuo uusia mahdollisuuksia yhteydenpitoon perheen ja sukulaisten kanssa.
  • Tuo turvaa asiakkaille yöaikaisen seurannan avulla.

Kuva1_kotihoito_haavahoitaja  Kuva 2_Akkuna_tabletti.JPG

Sairaanhoitaja Sari Salama Kuusiokuntien terveyskuntayhtymästä ottaa yhteyden Alavuden kotihoidon työntekijöihin Anvian kehittämän Akkuna-sovelluksen avulla.

Soittaminen tabletista on helppoa Akkuna-sovelluksella. Puhelun vastaanottaja täytyy vain valita kuvakkeista.

ETELÄ-POHJANMAAN SAIRAANHOITOPIIRIN PILOTTI

• Kansalaisten oman sähköisen terveyden seurannan avulla voidaan parantaa palvelua ja hoitohenkilökunnan tiedonsaantia. Tämän mahdollistaa uusi kuituverkon tukema sähköinen portaali.
  • Tarjoaa kansalaisille parempia mahdollisuuksia tavoittaa terveydenhuoltopalveluita sähköisesti, mikä lisää säännöllistä yhteydenpitoa hoitohenkilökunnan kanssa.
  • Käyttää ennaltaehkäisevää hoitotapaa, jossa potilaat saavat tietoa terveydestä ja kotihoidon ammattilaiset äkillisistä aiheista, jotta reagointi on mahdollista ajoissa.