Pilotti Ruotsissa

Connected for Health -hankkeen piloteissa osoitetaan älykkäiden terveydenhuoltoratkaisujen avulla, millaista käytännön hyötyä on korkealaatuisesta avoimesta kuituverkosta. Kuituverkko parantaa potilaiden elämänlaatua ja hoitohenkilöstön kustannustehokkuutta.

Kaikki pilotit testaavat ja arvioivat terveysteknologian ratkaisuja, joilla on mahdollisuus tukea kotihoidon palveluita ja luoda uusia mahdollisuuksia terveydenhuoltoon. Tavoitteena on kuvata tarkasti, mitkä terveysteknologian ratkaisut tekevät hoidosta ja hallinnosta hyödyllisempää, taloudellisesti kestävämpää, nopeampaa ja helpompaa. Telelääketieteen ratkaisut voivat olla sekä todellinen mahdollisuus terveydenhuollon ammattilaisille, samalla kun ne ovat arvokkaita potilaalle.

Hudiksvallin pilotti

• Testaa avoimessa valokuituverkossa terveysteknologian alustaa, johon voi liittää useita eri sovelluksia ja palveluita asiakkaan tarpeen mukaan
  • Kehittää terveysteknologian palveluita suorassa yhteydessä loppukäyttäjien, kuten potilaiden, palvelun käyttäjien, terveyspalvelujen tarjoajien ja henkilökunnan kanssa.