Pilotti Tanskassa

Connected for Health -hankkeen piloteissa osoitetaan älykkäiden terveydenhuoltoratkaisujen avulla, millaista käytännön hyötyä on korkealaatuisesta avoimesta kuituverkosta. Kuituverkko parantaa potilaiden elämänlaatua ja hoitohenkilöstön kustannustehokkuutta.

Kaikki pilotit testaavat ja arvioivat terveysteknologian ratkaisuja, joilla on mahdollisuus tukea kotihoidon palveluita ja luoda uusia mahdollisuuksia terveydenhuoltoon. Tavoitteena on kuvata tarkasti, mitkä terveysteknologian ratkaisut tekevät hoidosta ja hallinnosta hyödyllisempää, taloudellisesti kestävämpää, nopeampaa ja helpompaa. Telelääketieteen ratkaisut voivat olla sekä todellinen mahdollisuus terveydenhuollon ammattilaisille, samalla kun ne ovat arvokkaita potilaalle.

ETELÄ-TANSKAN ALUEEN PILOTTI

• Kehittää toimintamallin tukemaan videoneuvottelujen käyttöä, tarkoittaen esimerkiksi teknistä tukea potilaille, logistiikkatukea ja tilastotietoa videoneuvotteluista verrattuna muuhun tilastotietoon terveysteknologian tai terveydenhuollon palveluista.
  • Tunnistaa ja testaa mahdollisuuksia käyttää samaa teknistä ratkaisua sekä terveys- että sosiaalipalveluissa.
  • Määrittelee ja testaa normeja ja yhtymäkohtia, jotka mahdollistavat asiakkaiden jo hankkiman teknologian (kuten älypuhelinten, tietokoneiden, TV:n tai tabletin) käytön.