Suomi 100 Etelä-Pohjanmaalla

Suomi täyttää 100 vuotta vuonna 2017. Valtioneuvoston kanslia on asettanut Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden hankkeen, joka koordinoi ja organisoi valmisteluja.

Tarkoituksena on synnyttää koko vuoden kestävä valtakunnallinen juhlavuosi yhdessä eri toimijoiden kanssa. Juhlavuoden tavoitteena on tarkastella mennyttä, nykyisyyttä ja tulevaa. Juhlavuoden teema on yhdessä, joka viittaa yhdessä tekemiseen, mahdollisimman monen tahon osallistumiseen ja integraatioon.

Juhlavuoteen liittyvien tapahtumien tulee toteuttaa hankkeen sisällöllisiä tavoitteita. Vuodesta tehdään kokemuksellinen ja elämyksellinen. Koko vuodeksi 2017 rakennetaan elävä ohjelma yhdessä eri toimijoiden kanssa. Juhlavuosi on tarkoitettu kaikille suomalaisille ja Suomen ystäville.

Etelä-Pohjanmaan liitto koordinoi maakunnan Suomi 100 -ohjelmatyötä. Etelä-Pohjanmaan aluekoordinaattoriksi on nimetty kehittämissuunnittelija Tuija Ahola Etelä-Pohjanmaan liitosta. Liitto tarjoaa sekä rahallista että markkinointitukea ohjelmille tietyin edellytyksin.

Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuosi 2017 on sukupolvemme merkittävin juhlavuosi. Se antaa mahdollisuuden ymmärtää mennyttä, kokea vuosi yhdessä ja luoda suuntaa Suomen tulevaisuuteen.

Rakennetaan Etelä-Pohjanmaalle elämyksellinen ja mieliinpainuva juhlavuosi ja juhlitaan satavuotiasta Suomea yhdessä!

Lisätietoa Suomi 100 -ohjelmahausta löytyy vasemman reunan linkkivalikosta.

Suomi 100 -juhlavuoden aluetukea myönnettiin 25:lle hankkeelle

Kolmas ja viimeinen Suomi 100 -juhlavuoden aluetukihaku sai järjestetyistä aluetukihauista eniten hakemuksia. Hakemuksia saapui yhteensä 79 kappaletta, joista yksi hakemus peruttiin ja kolme hakemusta saapui myöhässä. Hakukierroksella haettu yhteissumma oli 287 228,40 euroa. Aluetukea oli jaettavissa yhteensä 30 000 euroa. Tiedote luettavissa täällä.

ETELÄ-POHJANMAAN TAPAHTUMAKALENTERI ON AUKI!

Julkasimme viime viikolla uuden sähköisen Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenterin osoitteessa www.epkalenteri.fi

SUOMI 100 -OHJELMAAN HYVÄKSYTYT HANKKEET: KÄYKÄÄ LISÄÄMÄSSÄ OMAT TAPAHTUMANNE UUTEEN TAPAHTUMAKALENTERIIN! Linkki ilmoituslomakkeeseen: http://www.epkalenteri.fi/lisaa-tapahtuma/