Liitto koordinoi Suomi 100 -ohjelmatyötä maakunnassa

Juhlavuoden suunnittelua ja koordinointia varten on perustettu alueverkosto, jonka muodostavat maakuntien liitot ja suurimmat kaupungit, ns. kuutoskaupungit. Aluetoiminnan tavoitteena on koko Suomen suuren vuoden toteutuminen, sisältöjen liittäminen yhdeksi Suomi 100 -kokonaisuudeksi, alueellisten sisältöjen synnyttäminen koko Suomessa, valtakunnallisten sisältöjen alueellisen toteutumisen mahdollistaminen sekä juhlavuoden viestinnän ja näkyvyyden toteuttaminen koko maassa.

Etelä-Pohjanmaan liitto koordinoi maakuntamme Suomi 100 -ohjelmatyötä. Etelä-Pohjanmaan aluekoordinaattoriksi on nimetty kehittämissuunnittelija Tuija Ahola Etelä-Pohjanmaan liitosta. Liitto tarjoaa sekä rahallista että markkinointitukea ohjelmille tietyin edellytyksin.

KOORDINAATIORYHMÄ

Liitto on koonnut koordinaatioryhmän ajalle 1.1.2016–31.12.2017. Koordinaatioryhmä koostuu kuntien edustajista. Työryhmän tehtävänä on koordinoida oman maakuntamme Suomi 100 -ohjelmatyötä. Koordinaatioryhmän jäsenet ovat kuntiensa yhteyshenkilöitä, jotka parhaiten ovat perillä kunnissa tapahtuvasta Suomi 100 -ohjelmatyöstä.