Tapahtumakalenteri

Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenteri on sekä käyttäjille että ilmoittajille maksuton tapahtumakalenteri verkossa. Kalenteri tarjoaa alustan maakunnan toimijoille tiedottamiseen ja markkinointiin sekä maakunnan väelle että matkailijoille näkymän maakunnan runsaaseen ja monipuoliseen tapahtumatarjontaan suomeksi ja englanniksi.

Erilaisia tapahtumia ja tilaisuuksia järjestävät tahot, kuten kunnat, yhdistykset, seurat ja järjestöt voivat ilmoittaa omat tapahtumansa kalenterissa veloituksetta.

Yksi tiedon tallennuspaikka, monia kalenterinäkymiä

Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenterin tiedot ovat nyt helposti jaettavissa muihinkin sähköisiin kalentereihin Linked events -tapahtumarajapinnan kautta. Linked events -tapahtumarajapinnan avulla tapahtumatiedot syötetään vain yhteen paikkaan, mutta ne voivat näkyä useissa eri kalentereissa erilaisilla verkkosivustoilla.

Linked events -tapahtumarajapinta ja -tietokanta mahdollistavat sen, että tapahtuman tiedot tarvitsee syöttää vain yhdelle lomakkeelle, ja ne voivat Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenterin lisäksi näkyä eri tahojen, kuten kuntien omissa sähköisissä tapahtumakalentereissa. Tämä edellyttää sitä, että kunnan tapahtumakalenteri on rakennettu Linked events -yhteensopivaksi ja julkaisujärjestelmään on lisätty erillinen kalenterin upotustyökalu.

Halutut tapahtumatiedot haetaan Linked events -tietokannasta hakusanojen, kuten paikkakunnan ja tapahtumaluokan avulla.

Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenterin tapahtumarajapintaa käyttävät muun muassa Visit Seinäjoki -sivusto, kulttuurikeskus Vanha Paukku, ÄhtärinLappajärven ja Soinin kunnat sekä Finterest- ja Tässä.fi-sovellukset.

Lähdekoodit löytyvät GitHubista

Tapahtumakalenteriin rakennetun Linked events -lisäosan lähdekoodit on julkaistu GitHubissa. Lisätietoja saat siirtymällä Git Hub verkkosivustolle: https://github.com/Metatavu/wordpress-epkalenteri-linkedevents/.

Tapahtumarajapinnan osoite on: https://epkalenteri.linkedevents.fi/v1/
(Django REST framework)

Linked Eventsistä voi hakea tapahtumia myös paikkakunnan mukaan. Tämä tapahtuu käyttämällä address_locality_fi, address_locality_en ja address_locality_sv -parametrejä.
Esim. seuraava haku palauttaa Seinäjoen tapahtumat:

Rajapinnasta voi kysellä myös useampia paikkakuntia kerrallaan.
Esim.seuraava palauttaisi kaikki Seinäjoen ja Ylihärmän tapahtumat:

Hyödylliset linkit