Valmistuneet

Etelä-Pohjanmaalla päätti peruskoulun 9. luokan vuonna 2014 yhteensä 2 230 oppilasta. Heistä 47,6 prosenttia sijoittui samana vuonna lukiokoulutukseen ja 47,3 prosenttia ammatilliseen koulutukseen. Koko maassa vastaavat luvut ovat 51,6 ja 42,1 prosenttia. Peruskoulun jälkeen opintojaan ei Etelä-Pohjanmaalla välittömästi jatkanut 3,4 prosenttia, koko maassa 4,4 prosenttia, peruskoulun päättäneistä.

Ylioppilaita valmistui vuonna 2014 Etelä-Pohjanmaalla 1 086. Heistä 17,4 prosenttia jatkoi samana vuonna opintojaan ammattikorkeakoulussa ja 13,4 prosenttia yliopistossa. Pieni osa ylioppilaista, 4,7 prosenttia, jatkoi välittömästi ammatilliseen koulutukseen. Koko maassa ammattikorkeakouluihin sijoittui 11,8 prosenttia, yliopistoihin 16,5 prosenttia ja ammatilliseen koulutukseen 4,9 prosenttia ylioppilaista. Opiskelua ei jatkanut 64,5 prosenttia ylioppilaista Etelä-Pohjanmaalla, kun koko maassa vastaava luku oli 66,7 prosenttia.

Sivuun liitetyt dokumentit:
Valmistuneet Etelä-Pohjanmaalla kunnittain 2014