Tulevaisuusfoorumi: suuntia ja kehitysnäkymiä Etelä-Pohjanmaalle

Banneri, jossa lakeusmaisema ja teksti "Tulevaisuusfoorumi".

Aika: Torstai 10.10.2024 klo 12:30–15:30
Paikka: Frami B, Auditorio 2, 1. kerros (Kampusranta 9B, 60320 Seinäjoki)

Mitä Etelä-Pohjanmaalle kuuluu nyt? Minne suuntaan Etelä-Pohjanmaa on menossa? Miltä haluamme maakunnan näyttävän vuonna 2050? Miten pääsemme haluttuun tavoitetilaan? Entä millaisiin muutoskulkuihin meidän olisi syytä varautua?

Tervetuloa torstaina 10.10.2024 Seinäjoella järjestettävään tulevaisuusfoorumiin pohtimaan kanssamme näitä aiheita. Tulevaisuudentutkimuksen professori Markku Wilenius johdattelee meidät keynote-puheenvuoronsa aikana tulevaisuuden muutoskulkuihin ja virittää meidät maakuntamme tulevaisuuden näkymiin.

Tulevaisuusfoorumissa käynnistetään uusi maakuntaohjelmatyö tilannekuvan ja skenaarioiden siivittämänä kohti maakunnan pitkän aikavälin tavoitteiden pohdiskelua, joten osallistumalla foorumiin pääset aidosti vaikuttamaan maakunnan kehitykseen.

• Tilaisuuden avaus
    Maakuntajohtaja Heli Seppelvirta, Etelä-Pohjanmaan liitto
  • Keynote-puheenvuoro: Tulevaisuus on lähellä, oletko valmis? Hyvän tulevaisuussuunnittelun kriittiset elementit
    Tulevaisuudentutkimuksen professori Markku Wilenius

• Etelä-Pohjanmaan tilannekuva ja skenaariot vuodelle 2050
    Yhteyspäällikkö Miika Laurila, Etelä-Pohjanmaan liitto

• Miltä haluamme, että Etelä-Pohjanmaa näyttäisi vuonna 2050? Vaikutetaan tulevaisuuteen keskustellen ja yhdessä tehden!
    Kehittämisasiantuntija Julia Haapasaari ja yhteyspäällikkö Miika Laurila, Etelä-Pohjanmaan liitto

• Keskusteluiden antia ja seuraavat vaiheet maakuntastrategian valmistelussa
    Kehittämisasiantuntija Julia Haapasaari, Etelä-Pohjanmaan liitto

• Tilaisuuden päätös

Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille ja se on maksuton. Huomioithan, että tilaisuuteen ei voi osallistua etänä. Pyydämme ilmoittautumaan lomakkeella kahvitarjoiluja varten viimeistään ke 2.10. klo 16. Ilmoittautumislomake: https://forms.office.com/e/f42LbSLCW0

Foorumia pohjustaa pitkän aikavälin tavoitteiden 2050, maakuntaohjelman 2026–2029 ja älykkään erikoistumisen strategian valmistelu. Maakuntaohjelman käynnistämisestä voit lukea lisää Etelä-Pohjanmaan liiton verkkosivuilta.

Tervetuloa!

Lisätietoja antavat: