Euroopan kielten päivä Seinäjoella 27.9.2019

26.08.2019

Aika: Perjantai 27.9. klo 14-18
Paikka: Apila-kirjasto, Alvar Aallon katu 14, Seinäjoki

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus yhteistyökumppaneineen järjestää kaikille avoimen Euroopan kielten päivän tapahtuman perjantaina 27.9.2019 Seinäjoen Apila-kirjastolla klo 14-18. Tapahtumassa on luvassa monenlaista aktiviteettia ja tietoa kieliin ja kielten opiskeluun liittyen kaikenikäisille vauvasta vaariin.

Ohjelmassa:

• Speak dating - Kielten opiskelua pikadeittaustyyliin Jaaksi-salissa klo 14-18. Ohjelmanumerossa osallistujat pääsevät tutustumaan uusiin kieliin natiivipuhujien johdolla lyhyissä noin 10 minuutin vuoroissa. Tutustumiaan kieliä voi suorittaa kielipassiin, mitä vastaan saa pieniä palkintoja. Tällä hetkellä mukana on ainakin seitsemän kieltä: kreikka, espanja, italia, venäjä, puola, saksa ja portugali, ja lisää kieliä varmistuu lähiviikkoina!
  • Ystävyysseurat esittäytyvät. Paikalliset ystävyysseurat esittäytyvät Jaaksi-salissa klo 14-18 omilla esittelypisteillään. Pisteillä pääset tutustumaan seurojen toimintaan sekä myös eri maiden kulttuureihin erilaisten tehtävien kautta.
  • Seinäjoen Kansalaisopisto esittäytyy Jaaksi-salissa omalla tietopisteellään. Pisteellä pääset tiedustelemaan kieltenopiskelumahdollisuuksista Seinäjoella. Luvassa myös kieltä kutkuttavia pelejä!
  • Ruotsinkielinen satutuokio lapsille. Svenska Föreningenin kielikylpy jalkautuu kirjaston lastenosastolle satutuokion muodossa. Tarkempi aika varmistuu myöhemmin.

Tapahtuma on avoin ja maksuton kaikille kielistä innostuneille!

Yhteistyössä mukana: Seinäjoen kaupunginkirjasto, Seinäjoen kansalaisopisto, Svenska Föreningen i Östermyra, Seinäjoen Suomi-Ranska yhdistys.

Lisätietoja tapahtumasta antaa Hanna Meriläinen, Etelä-Pohjanmaan liitto, hanna.merilainen@etela-pohjanmaa.fi, 0400 241813.

Seuraa tapahtumatiedottelua Facebookissa tai EU-tietokeskuksen nettisivuilla

Sydämellisesti tervetuloa!

#EDLangs #kielipäivä2019 #EuropeForCulture

INFO IN ENGLISH:

European Day of Languages at Seinäjoki on Friday 27th of September 2019

The EU information centre of South Ostrobothnia is organising a language day event at Apila-library on the 27th of September (2 - 6pm). In the event various activities are organized where participants can learn about languages and test their language skills in different European languages.  The event is free and open for everyone!

Program:

• Speak Dating. Come find your match-language-in-heaven!In the speak dating participants can try out different European languages in short 10-minute sessions with the guidance of a native speaker. Participants can collect the languages in a “language passport” and get prizes based on their activity. So far at least seven languages are in including Greek, Spanish (Argentinian), Italian, Russian, Polish, German and Portuguese. More languages will be announced later!
  • Local Friendship Associations will be present at Jaaksi Hall between 2 and 6 pm. At their stands you can learn about their activities and participate in various activities such as quizzes etc.
  • Seinäjoki Adult Education Centre will also be presenting their activities at Jaaksi Hall. On their desks you can learn about their language education.
  • Fairy tales in Swedish. The language immersion teacher from the Swedish Association will read fairy tales in Swedish for children at the children books section.

More program will be announced later. For more info please contact: Hanna Meriläinen, hanna.merilainen@etela-pohjanmaa.fi, +358400241813

Follow the event info on Facebook or at the EU-information centre's websites

Kielten päivä Logo

EDIC EP