Ilmajoella puhutaan aurinkoenergiasta

12.02.2019

Kevään myötä lisääntyvä valon määrä antaa jälleen pimeän talven jälkeen aihetta pohtia aurinkoenergiaa niin terveyshyötyjen, kuin myös energiantuotannon näkökulmasta. Etelä-Pohjanmaan liitto ja Etelä-Pohjanmaan energiatoimisto Thermopolis ovat hankekumppaneina kansainvälisessä Co2mmunity-hankkeessa, jonka tavoitteena on edistää uusiutuvan (aurinko-, maa-, vesi- ja bioenergia) yhteisöenergian hyödyntämistä maakunnassa.

Yhteisöenergialla tarkoitetaan esimerkiksi paikallista uusiutuvalla energialla toteutettavaa sähköntuotantoa, joka on paikallisen yhteisön tai yhteisöjen yhteistyön tulos – vaikkapa yhteisesti hankittua aurinkoenergiajärjestelmää.

Hankkeen tavoitteena on edistää hajautetun uusiutuvan energian tunnettavuutta ja yhteisöenergian toteutumista kunnissa ja yhteisöissä. Hanke järjestää nyt yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa aurinkoenergiajärjestelmiin ja niiden hankintaan keskittyvän, kaikille avoimen tilaisuuden Ilmajoella keskiviikkona 20.2.2019 klo 18-20. Tervetuloa!

ILMAJOEN AURINKOENERGIAILTA

Keskiviikkona 20.2.2019 klo 18–20
Kunnantalon valtuustosalissa (Ilkantie 18, Ilmajoki)

Oletko yrittäjä, kuntalainen tai maatalousyrittäjä? Kiinnostaako oma aurinkosähköjärjestelmä?

Tule kuulemaan tietoa aurinkoenergiasta, sen hankinnasta ja tukimahdollisuuksista. Aiheesta kertovat alan asiantuntijat ja omia kokemuksiaan jakavat paikalliset yrittäjät. Energiatoimisto Thermopolis Oy on kilpailuttanut avaimet käteen -yhteistilausta varten aurinkosähköjärjestelmien toimittajia. Tilaisuudessa esitellään kilpailutuksen tuloksi ja aurinkosähköjärjestelmän yhteishankintaan voi ilmoittautua mukaan.

Ohjelmassa muun muassa:

Tilaisuuden avaus: Rami Mattila, yritysasiamies, Ilmajoen kunta sekä yrittäjä Juhana Lähdesmäki

Kokemuksia aurinkoenergian hankinnasta: Anssi Korpela, Palon Katsastus Oy

Miksi hankkia oma aurinkosähköjärjestelmä? Yrityksille, maatiloille ja kuntalaisille saatavat tuet: Jani Metsä-Turja, Thermopolis Oy

Avaimet käteen -kilpailutuksen tulosten esittely

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, tarjolla pullakahvit. Tervetuloa!

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Ilmajoen kunta, Lähdesmäki Oy, Etelä-Pohjanmaan liiton ja Thermopolis Oy:n Co2mmunity-hanke sekä Thermopolis Oy:n Innovatiivinen ja resurssitehokas Etelä-Pohjanmaa -hanke.

Lisätietoja: projektikoordinaattori Susanna Anttila, 040 1944552