Kymmenvuotiaat juhlivat Suomen lasten itsenäisyysjuhlassa

28.11.2018

Suomi 100 juhlavuotena ensimmäistä kertaa järjestetty Suomen lasten itsenäisyysjuhla saa jatkoa. Valtakunnallinen Suomen lasten itsenäisyysjuhla järjestetään itsenäisyyspäivän aattona 5.12.2018 Säätytalolla Helsingissä. Juhlimaan ja onnittelemaan Suomea on kutsuttu yli 600 lasta, kaksi lasta jokaisesta Suomen kunnasta.

Säätytalon lastenjuhlassa huomioidaan samana päivänä Helsingissä avautuva uusi Oodikirjasto. Yhtenä teemana tämän vuoden juhlassa onkin suomalainen ylpeydenaihe lukutaito ja kirjallisuus.

Juhlassa pääministeri Juha Sipilä kättelee kaikki juhlavieraat. Juhlan järjestelyistä vastaavat valtioneuvoston kanslia yhteistyössä Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Lapsiasiavaltuutetun toimiston kanssa.

Etelä-Pohjanmaalta juhliin osallistuu kolmisenkymmentä kymmenvuotiasta ja he matkaavat juhliin yhteisellä bussilla.

Toivotamme juhlijoille ikimuistoisia Suomen lasten itsenäisyysjuhlia!