Ehdokkaat esittelyssä

Tältä sivulta löydät esittelyjä vaaleissa ehdolla olevista henkilöistä. Esittelyt on tehty haastattelemalla ehdokkaita. Kysymyksiin on poimittu sellaisia asioita, jotka ovat EU-vaalien kannalta tärkeitä. Ne ovat myös asioita, jotka vaikuttavat meidän jokaisen tulevaisuuteemme. Kaikilta esittelyjen ehdokkailta on kysytty samat kysymykset. Päivitämme sivulle uusia esittelyjä kevään edetessä.

Merja Kyllösen kuva

Merja Kyllönen, vasemmistoliitto

”Olen monissa haasteissa testattu aktiivinen työmyyrä, joka ei pelkää tarttua toimeen asiassa kuin asiassa - ei mene ääni hukkaan, vaan sillä vaikutetaan arkisessa lainsäädäntötyössä!” toteaa europarlamentaarikko Merja Kyllönen. Lue koko haastattelu -->.

Olli Kotron kuva

Olli Kotro, perussuomalaiset

”Olen kansallismielinen ehdokas, joka vastustaa EU-liittovaltiokehitystä ja jolle Suomen ja suomalaisten hyvinvointi on tärkeintä.” kuvailee perussuomalaisten Euroopan parlamentin ryhmässä työskentelevä Olli Kotro. Lue koko haastattelu -->

Pekka Puskan kuva

Pekka Puska, keskusta

”Olen asiantunteva, sekä kotimaisissa että kansainvälisissä tehtävissä toiminut ja kansainväliset yhteydet omaava vaikuttaja - valmiina EU-parlamenttiin.” muotoilee kansanedustaja Pekka Puska. Lue koko haastattelu -->.

Nils Torvaldsin kuva

Nils Torvalds, RKP

”Suhtaudun lainsäädäntötyöhön pragmaattisesti ja pyrin aina parhaimpaan mahdolliseen kompromissiin, jotta lainsäädännöstä saadaan tasapainoinen ja elinkelpoinen  kokonaisuus ja tästä olen saanut kiitosta." kertoo europarlamentaarikko Nils Torvalds. Lue koko haastattelu -->

Heidi Hautalan kuva

Heidi Hautala, vihreät

"Minua kannattaa äänestää, koska olen osoittanut, että Euroopan parlamentissa voi saada isoja asioita aikaan, kun vaikuttamisen paikat huomaa ja käyttää.” sanoo europarlamentaarikko Heidi Hautala. Lue koko haastattelu -->

Janika Takatalo, kokoomusJanika Takatalon kuva

”Äänestä nuorta liberaalia, sinivihreää, modernia ja asiantuntevaa ehdokasta!”, muotoilee Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Janika Takatalo. Lue koko haastattelu -->.

Miapetra Kumpula-Natri, Sdp

Miapetra Kumpula-Natrin kuva

”Olen kokenut EU-poliitikko, joka haluaa etsiä Euroopan tasolta tehokkaita keinoja torjua ilmaston lämpenemistä, mahdollistaa turvallista digitalisaatiota sekä luoda mahdollisimman reilua muutosta kaikille kansalaisille, suomalaisillekin, jotka kohtaavat muuttuvan maailman haasteet ja mahdollisuudet erilaisista lähtökohdista.” kiteyttää europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natri. Lue koko haastattelu -->.