Kysy kaavasta! –tilaisuus etäyhteydellä

Tervetuloa kuulemaan ja keskusteleman Etelä-Pohjanmaan maakuntakaavasta maanantaina 15.4. klo 17–19 Kysy kaavasta! -tilaisuuteen Teams-etäyhteydellä.

Tilaisuudessa Etelä-Pohjanmaan liiton maakuntakaavan valmistelijat esittelevät kaavaa ja heille voi esittää siitä kysymyksiä. Linjoille voi saapua koska vain klo 17–19 välillä, pääset liittymään mukaan alla olevasta linkistä.

Etelä-Pohjanmaan maakuntakaava 2050 on julkisesti nähtävillä 5.4.–13.5.2024 alueen kunnissa ja Etelä-Pohjanmaan liiton toimistolla sekä verkkosivuilla. Julkisen nähtävilläolon aikana kaikilla alueen asukkailla, yhteisöillä, yrityksillä ja muilla toimijoilla on mahdollisuus antaa kaavaehdotuksesta palautetta.

Palautteet tulee toimittaa viimeistään 13.5.2024 sähköpostitse osoitteeseen kirjaamo@etela-pohjanmaa.fi tai kirjeitse osoitteeseen Etelä-Pohjanmaan liitto, PL 109, 60101 Seinäjoki. Etelä-Pohjanmaan liitto käy kaikki palautteet läpi ja tarkastelee kaava-aineistoa niiden pohjalta.

Liittyminen tilaisuuteen

Voit liittyä Kysy kaavasta! -tilaisuuteen 15.4. klo 17–19 välillä tästä linkistä.

Kysy kaavasta! -tilaisuuksia ympäri maakuntaa

Etelä-Pohjanmaan liitto järjestää maakuntakaavan esittelytilaisuuksia myös paikan päällä ympäri maakuntaa. Kaikki tilaisuudet pidetään klo 17–19 välillä ja niissä voi vierailla kyseisenä aikana koska vain. Tilaisuuksia järjestetään seuraavasti:

• Lapua ke 17.4. (Vanha Paukku, Makasiinin kokoustila, os. Vanhan Paukun tie 1)
  • Seinäjoki to 18.4. (Seinäjoen kirjasto, Jaaksi-Sali, os. Alvar Aallon katu 14)
  • Isojoki ma 22.4. (Kunnantalo, Valtuustosali, os. Teollisuustie 1 A)
  • Ähtäri ti 23.4. (Pirkanlinnan auditorio, os. Lukiontie 3)
  • Vimpeli to 25.4. (Kunnantalo, Valtuustosali, os. Patruunantie 15)

Maakuntakaava etenee vuonna 2024 loppusuoralle

Mahdollisten muokkausten jälkeen kaava saatetaan maakuntahallituksen hyväksymiskäsittelyyn elokuussa. Maakuntavaltuuston hyväksymiskäsittelyyn kaava viedään puolestaan syyskuussa.

Maakuntavaltuusto käyttää liiton ylintä päätösvaltaa ja vastaa maakuntakaavan hyväksymisestä. Voimaan astuessaan maakuntakaava korvaa aiemmat kokonais- ja vaihemaakuntakaavat.

Lisätiedot: vs. suunnittelujohtaja Antti Saartenoja, p. 050 3479 845, ympäristösuunnittelija Mari Väänänen, p. 0400 243 640.