Muut toimenpiteet

Liikennejärjestelmäsuunnitelma ja sen toteuttaminen sisältävät paljon myös jatkuvasti edistettäviä toimia eli perinteistä liikennejärjestelmätyötä, merkittävien selvitysten käynnistämistä sekä lukuisia seudullisesti merkittäviä toimenpiteitä, jotka on koottu liitteenä olevaan taulukkoon, joka aukeaa linkistä. Taulukkoon on lisätty merkittävimmät suositeltavat selvitykset ja suunnitelmat, mitkä edistävät liikennejärjestelmän toteuttamista ei kaikkia puuttuvia tiesuunnitelmia tai pienempiä selvityksiä. Näistä keskeisimpiä ovat mm.

• Seinäjoen kaupunkiseudun liikennejärjestelmäsuunnitelma (ns. SESELIn kevyt päivitys kohti kestävää liikennejärjestelmää) ja vastaan valtakunnallisen liikennejärjestelmäsuunnitelmaa kaupunkiseudun LJ-suunnitelmana. Tässä yhteydessä myös Seinäjoen liikennemalli tulisi päivittää, jonka pohjaksi olisi hyvä tehdä liikennetutkimus.
  • Logistiikkakeskuksesta sisämaan satama -tarveselvitys
  • Kärkitoimenpiteiden edistämiseksi tehtävät kehittämiskäytävien liikennejärjestelmäselvitykset, kuten Alavus–Ähtäri–Jyväskylä, lj-tason yhteysväliselvitys
  • Selvitys alueellisen junaliikenteen 1.pilottien mahdollisuuksista ja vaikutuksista (Seinäjoki-Kauhava, Seinäjoki-Vaasa)