Kuulutus: Etelä-Pohjanmaan maakuntakaava 2050:n hyväksyminen

Etelä-Pohjanmaan maakuntavaltuusto on kokouksessaan 16.9.2024 hyväksynyt Etelä-Pohjanmaan maakuntakaava 2050:n.

Etelä-Pohjanmaan maakuntakaava 2050 on kokonaismaakuntakaava ja se sisältää seuraavat kokonaisuudet: aluerakenne, liikenne, teknisen huollon verkostot, viherrakenne, energiantuotanto, luonnonvarat ja kulttuuriympäristö. Maakuntakaavaan voi tutustua osoitteessa epliitto.fi/maakuntakaava. Voimaan tullessaan Etelä-Pohjanmaan maakuntakaava 2050 kumoaa aiemmin hyväksytyt voimassa olevat Etelä-Pohjanmaan maakuntakaavat kokonaisuudessaan.

Maakuntavaltuuston kokouksen tarkastettu pöytäkirja valitusosoituksineen on nähtävillä 25.9.2024 alkaen Etelä-Pohjanmaan liiton verkkosivuilla osoitteessa epliitto.fi/poytakirja.

Maakuntavaltuuston päätökseen voi hakea muutosta valittamalla Vaasan hallinto-oikeuteen (PL 204, 65101 Vaasa, vaasa.hao@oikeus.fi) 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaamisesta. Tiedoksisaannin katsotaan tapahtuneen seitsemäntenä päivänä pöytäkirjan julkaisemisajankohdasta.

Seinäjoella 25.9.2024
ETELÄ-POHJANMAAN LIITTO