Tietosuoja

Etelä-Pohjanmaan liiton tietosuojalausunto ja tietosuojaselosteet

Etelä-Pohjanmaan liiton tietosuojalausunnon tarkoituksena on kertoa niistä periaatteista ja käytännöistä, joita me Etelä-Pohjanmaan liitossa noudatamme henkilöstömme, työnhakijoidemme, luottamushenkilöidemme, yhteistyökumppaniemme ja muiden tärkeiden sidosryhmiemme sekä asiakkaidemme yksityisyyden suojan, viestinnän luottamuksellisuuden ja muiden oikeutettujen intressien varmistamiseksi.

Voimme lähettää edellä mainituille kohderyhmille Etelä-Pohjanmaan liiton toimintaa ja viranomaispäätöksiä koskevia tiedotteita ja muuta viestintää myös sähköisesti. Pyrimme siihen, että tieto on hyödyllistä ja että viestien määrä on kohtuullinen.

Etelä-Pohjanmaan liitto kerää, käsittelee ja säilyttää sellaisia henkilötietoja henkilöstöltään, työnhakijoiltaan, luottamushenkilöiltään, yhteistyökumppaneiltaan ja muilta sidosryhmiltään sekä asiakkailtaan, joita se tarvitsee lakisääteisen viranomaistehtävänsä hoitamiseen ja tiedotusvelvollisuuden täyttämiseen, tai joita sillä on lupa kerätä, käsitellä ja säilyttää rekisteröidyn suostumuksen tai rekisteröidyn ja Etelä-Pohjanmaan liiton välille syntyneen sopimuksen perusteella. Kenenkään henkilötietoja ei luovuteta eteenpäin muille tahoille ilman rekisteröidyn suostumusta, siitä erikseen sopimatta tai ilman lain edellytystä.

Henkilötietoja säilytetään luottamustoimielinten toimikauden sekä lakisääteisten arkistointiaikojen ajan tai niin kauan kuin rekisteröity on antanut tähän suostumuksensa tai rekisteröidyn ja Etelä-Pohjanmaan liiton välillä on voimassa oleva sopimus.

Voit kieltää henkilötietojesi keräämisen, käsittelyn ja säilyttämisen soittamalla 0400 299 745, lähettämällä sähköpostia kirjaamo@etela-pohjanmaa.fi tai kirjallisesti osoitteeseen Etelä-Pohjanmaan liitto, PL 109, 60101 Seinäjoki.

Tutustu koko tietosuojalausuntoon

Henkilötietopyyntö

Voit esittää tietopyynnön omista henkilötiedoistasi joko nettilomakkeella, soittamalla tietosuojavastaavallemme 0400 299 745, lähettämällä sähköpostia kirjaamo@etela-pohjanmaa.fi tai paikan päällä Etelä-Pohjanmaan liiton toimistolla (Kampusranta 9 C, 4. krs, 60100 Seinäjoki).

Toimitamme tilaamasi tiedot kuukauden sisällä pyynnön vastaanottamisesta. Pyynnön voit esittää maksutta kerran vuodessa.

* Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia

Tietosuojaseloseet

Etelä-Pohjanmaan liiton henkilörekistereiden tietosuojaselosteissa kerrotaan, mihin tarkoituksiin ja miten henkilötietoja käytetään.

Asiakasrekisteri
    Sidosryhmärekisteri
    Luottamushenkilörekisteri
    Työnhakijarekisteri
    Henkilöstörekisteri

Turvallisesti nettiin

Traficomin sivuilla on jatkuvasti päivittyvää tietoa esimerkiksi liikkeellä olevista viruksista ja tietoturva-aukkojen päivityksistä.

Etelä-Pohjanmaan liitto suojaa henkilötietoja huolehtimalla ajan tasaisesta ja ajan mukaisesta ohjelmisto- ja laitepäivityksistä, virustorjunnasta, palomuureista, palvelinratkaisuista sekä henkilöstön koulutuksesta.

Tietoturvaloukkausten havannointi ja ratkaisu

Viestintäviraston sivuilta saat ajankohtaista CERT-FI-ryhmään tai yleiseen tietoturvallisuuteen liittyvää tietoa.

Tietoturvaloukkauksesta ilmoittaminen

Ilmoita tietoturvaloukkauksesta Etelä-Pohjanmaan palveluissa sähköpostilla osoitteeseen kirjaamo@etela-pohjanmaa.fi.

Lisätietoja

Lisätietoa Etelä-Pohjanmaan liiton tietosuojaa ja tietoturvaa koskevista asioista saa arkipäivisin klo 8.00–15.45 tietosuojavastaava Marjut Ojanperältä, puh. 0400 299 745, marjut.ojanpera@etela-pohjanmaa.fi.