Kansainväliset hankkeet

Olemme Etelä-Pohjanmaan liitossa halunneet omalta osaltamme ja myös omalla esimerkillämme kannustaa ja rohkaista maakunnan toimijoita kansainväliseen hankeyhteistyöhön. Euroopan unionin ohjelmakaudella 2021–2027 olemme tähän mennessä mukana partnerina neljässä hankkeessa, sekä yhdessä hankkeessa liitännäiskumppanina. Kansainväliset hankkeet ovat erillisrahoitettuja ja niiden resurssit eivät tule maakuntaan automaattisesti.

Hankkeittemme toimintoihin on osallistunut lukuisia eteläpohjalaisia asiantuntijoita, jotka ovat edustaneet kulloisenkin hankkeen teeman kannalta tärkeitä organisaatioita ja yrityksiä. Yhdessä heidän kanssaan olemme hakeneet oppia ja ideoita muilta eurooppalaisilta osaajilta, miettineet miten soveltaa opittua omassa maakunnassa ja myös tehneet käytännön kokeiluja.

Uusi ohjelmakausi tuo uudet mahdollisuudet. Voimme rakentaa jo tehdyn päälle uutta, jatkaa yhteistyötä vanhojen hankekumppaneiden kanssa, täydentää verkostojamme uusilla tuttavuuksilla, päivittää tietojamme ja taitojamme yhdessä muiden eurooppalaisten kanssa, viedä eteläpohjalaista osaamista maailmalle ja tehdä maakuntaamme tunnetuksi.

Mustia nuolia osoittamassa hankkeiden tekemiseen liittyviä sanoja.