Länsi-Suomen Eurooppa-toimisto etsii harjoittelijaa

Banner leading to the West Finland European Office -website

Oletko kiinnostunut EU-politiikasta ja aluekehittämisestä? Oletko valmis työskentelemään kansainvälisessä ympäristössä ja edustamaan länsisuomalaisten maakuntien toimijoita? Onko sinulla hallussasi viestinnän keinot ja välineet? Jos vastasit kyllä, haemme nyt Länsi-Suomen Eurooppa-toimistoon (WFEO) Brysseliin harjoittelijaa noin vuoden mittaiselle ajanjaksolle, huhtikuun lopulta 2022 alkaen.

WFEO edustaa Brysselissä neljää maakuntaa: Satakuntaa, Etelä-Pohjanmaata, Pohjanmaata ja Keski-Suomea. Toimimme tiiviisti yhdessä maakuntaliittojen sekä mm. kehitysyhtiöiden, tutkimuskeskusten ja korkeakoulujen kanssa.
Harjoittelijan monipuoliseen tehtäväkenttään kuuluu mm. Länsi-Suomen kannalta keskeisiin EU-aiheisiin keskittyvästä tiedotuspalvelusta vastaaminen, ulkoisen viestinnän suunnittelu ja toteutus, mm. verkkosivujen ja sosiaalisen median osalta. Harjoittelija osallistuu seminaareihin ja tilaisuuksiin ja laatii tapahtumaraportteja sekä avustaa muissa yleisissä toimistotöissä.

Mitä haemme:

• Olet opintojesi loppuvaiheessa tai vastavalmistunut, esimerkiksi viestinnän, hallintotieteiden, yhteiskuntatieteiden tai valtiotieteiden opiskelija
  • Tunnet EU-politiikkaa ja -päätöksentekoa, ja edustamamme maakunnat ja niiden kärkitoimialat ovat sinulle tuttuja
  • Hallitset erityisesti kirjoitetun viestinnän suomeksi ja englanniksi, ja sinulla on ideoita viestinnän kehittämiseksi
  • Hyvät tiedonhaku- ja sosiaalisen median taidot

Oma-aloitteisuus, vahva kielitaito, hyvät sosiaaliset- ja verkostoitumistaidot sekä kokemus kansainvälisestä yhteistyöstä esimerkiksi opiskelijavaihdon kautta katsotaan eduksi.

Harjoittelu antaa hyvät verkostoitumismahdollisuudet ja tarjoaa tilaisuuden syventää sekä viestinnän että EU-politiikan ja -päätöksenteon tuntemusta. Harjoittelusta maksetaan palkkaa, ja työsuhteen ehdot ovat KVTES:n mukaisia. Harjoittelija on oikeutettu työnantajan tavanomaisiin henkilöstöetuihin. Harjoittelijan työ tapahtuu Länsi-Suomen Eurooppa-toimistossa Brysselissä. Mikäli koronapandemia tai jokin muu force majeureen verrattavissa oleva syy sitä vaatii, harjoittelija työskentelee etänä Suomesta käsin.

Vapaamuotoiset hakemukset ansioluetteloineen pyydetään lähettämään sähköpostitse osoitteeseen: kirjaamo@obotnia.fi, otsikolla: “Harjoittelija – WFEO”. Hakuaika päättyy maanantaina 7.2.2022 klo 16.00 Suomen aikaa. Haastattelut järjestetään helmikuussa etäyhteyksin.

Lisätietoa tehtävästä antaa:
Johtaja Emilia Pernaa