#MinunTarinani -videokampanja käynnistyy työperäisen maahanmuuton edistämiseksi

Kaksi iloisesti hymyilevää eri-ikäistä naista.

Etelä-Pohjanmaa käynnistää sosiaalisessa mediassa videokampanjan, joka edistää työperäistä maahanmuuttoa. Kampanjassa maahanmuuttajat jakavat kokemuksiaan alueella asumisesta ja työskentelystä. Tavoitteena on luoda positiivinen mielikuva Etelä-Pohjanmaasta ja houkutella lisää maahanmuuttajia alueelle. Sloganiena käytetään muun muassa #MinunTarinani ja #MeilläOnnistut.  Kampanjaa toteutetaan elo-syyskuussa 2024.

– Vuonna 2023 Etelä-Pohjanmaalla toteutettu maahanmuuttajien vetovoimakysely on rohkaiseva: 69 % aikoo jäädä alueelle. Tulokset korostavat kuitenkin tarvetta parantaa tiedonsaantia ja kansainvälisten opiskelijoiden työllistymistä. Alueen vahvuuksia ja palveluiden tunnettavuutta on kehitettävä edelleen.  Tämä nyt toteutettava videokampanja on yksi tapa tuoda esille positiivista mielikuvaa alueestamme, kertoo maahanmuuttoasiantuntija Mauno Salmela Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksesta.

Tarinoiden voima videoissa

Kampanja keskittyy sosiaaliseen mediaan ja hyödyntää videoita, joissa maahanmuuttajat jakavat kokemuksiaan ja tarinoitaan elämästään Etelä-Pohjanmaalla. Videot tarjoavat katsauksen arkeen, työhön, harrastuksiin ja elämään maakunnassamme. Myös paikalliset työnantajat jakavat kokemuksiaan maahanmuuttajien työllistämisestä.

Kampanjan kohderyhmiin kuuluvat erityisesti Etelä-Pohjanmaalla jo asuvat maahanmuuttajat, paikalliset yritykset sekä maahanmuuttajat, jotka tällä hetkellä asuvat Suomessa kasvukeskuksissa ja harkitsevat muuttoa muualle, esimerkiksi Etelä-Pohjanmaalle.

Yhteistyökumppanit

Kampanja on toteutettu yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen, Etelä-Pohjanmaan Liiton ja Etelä-Pohjanmaan TE-palveluiden kanssa. Se on osa Talent Boost -toimenpideohjelman alueellista toteutusta.

Lue lisää ELY-keskuksen verkkosivuilta