EU Etelä-Pohjanmaalla -tapahtumat kiertävät maakuntaa

Mitä mahdollisuuksia EU tarjoaa Etelä-Pohjanmaalle? Miten EU-rahoitusta on hyödynnetty maakunnan kehittämisessä? Miten EU-rahoituksella on edistetty kestävää kehitystä, maakunnan asukkaiden työllistymistä ja osaamisen kehittämistä tai maakunnan digitaalista kehitystä?

Muun muassa näihin kysymyksiin on etsitty vastauksia Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskuksen järjestämistä EU Etelä-Pohjanmaalla -tapahtumista. Tapahtumasarjan kaksi ensimmäistä tilaisuutta järjestettiin onnistuneesti maaliskuussa: Alajärvellä 5.3. ja Seinäjoella 9.3. vielä ennen koronaepidemien rantautumista Suomeen. Kauhajoelle 17.3. suunniteltu digitalisaatioteemainen tilaisuus jouduttiin kuitenkin perumaan viime metreillä ja uusi korvaava tilaisuus on suunniteltu järjestettävän syyskuussa 2020.

Lue tunnelmapalat maaliskuussa järjestetyistä tilaisuuksista:
Alajärven tilaisuuden tunnelmapalat: https://www.epliitto.fi/ajankohtaista/tunnelmakuvia-maaliskuun-eu-etela-pohjanmaalla--tapahtumista-osa-1
Seinäjoen tilaisuuden tunnelmapalat: https://www.epliitto.fi/ajankohtaista/tunnelmakuvia-maaliskuun-eu-etela-pohjanmaalla--tapahtumista-osa-22

Webinaari: EU Etelä-Pohjanmaalla & Digitalisaatio 11.9.2020 klo 9-11

EU Etelä-Pohjanmalla Tapahtumakuva

Etelä-Pohjanmaan liiton EU-tietokeskus järjestää perjantaina 11.9.2020 klo 9-11 webinaarin aiheesta EU ja digitalisaatio. Webinaarissa kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja siitä, miten EU tukee alueiden ja eri toimijoiden digitaalista kehitystä ja miten digiasioita on kuluneella EU:n ohjelmakaudella edistetty Etelä-Pohjanmaalla.

Ajankohta: perjantai 11.9.2020 klo 9-11
Paikka: Zoom-webinaari

Alustava ohjelma:

• Avaus: Heli Seppelvirta, Aluekehitysjohtaja, Etelä-Pohjanmaan liitto - Rakennerahasto-ohjelmat ja maaseuturahasto maakunnan digitalisaation mahdollistajina
  • Miapetra Kumpula-Natri, Euroopan parlamentin jäsen, Euroopan parlamentti  -  EU digitaalisen muutoksen mahdollistajana
  • Ari Sivula, tutkimus- ja kehittämispäällikkö, Seinäjoen Ammattikorkeakoulu  -  SeAMK IoT Compass Hub yritysten digitalisaation tukena

Webinaarin fasilitoi Tommi Ranta MDI:ltä. Lopullinen ohjelma ja puheenvuorot varmistuvat elokuun aikana.

EU-tietokeskus toivottaa kaikki kiinnostuneet mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan, kuinka maakunnan digiasioita edistetään EU-rahoituksen avulla!

Pyydämme ilmoittautumisia seminaariin keskiviikkoon 9.9.2020 mennessä osoitteesta: https://bit.ly/2D6Y6e5.

Lisätietoja tilaisuudesta antaa EU-tietokeskuksen koordinaattori Hanna Meriläinen (hanna.merilainen@etela-pohjanmaa.fi, 0400241813).

Sydämellisesti tervetuloa!

Tiedotuskampanja Digiaiheisista EU-hankkeista - Ilmoita hankkeesi mukaan!

EU-tietokeskus järjestää syyskuun aikana sosiaalisen median kanavillaan tiedotuskampanjan, joissa on tarkoitus nostaa esiin maakunnassa toimivia digiaiheisia EU-rahoitusta saaneita hankkeita. Somekampanjan on tarkoitus korvata maaliskuulta Kauhajoelle suunnitellut hankemessut.

Kampanja-aika: 1.9.-30.9.2020

Sisällöt ja toteutus:

• Esitellään EU-rahoitusta saaneita digihankkeita somepäivityksissä.
  • Kustakin ilmoittautuneesta hankkeesta tehdään yksi päivitys Facebookiin ja 1 päivitys Twitteriin.
  • Yhtenäinen ilme luodaan kuvalla, jossa ilmoitetaan hankkeen nimi ja joitain perustietoja.
  • Jokaista Facebook-päivitystä sponsoroidaan pienellä summalla (5-10e).

Kanavat:

• Facebook: @Kansainvälinen Etelä-Pohjanmaa
  • Twitter: @Europe Direct EP
  • Joitakin päivityksiä jaetaan myös Etelä-Pohjanmaan liiton kanaville (Facebook ja Twitter)

Ilmoittautumiset:

• Ilmoittautumiset 17.8. klo 16 mennessä linkistä: https://bit.ly/2Nmb8GG
  • Ilmoittautumisen yhteydessä pyydetään välittämään kaikki tarvittavat tiedot päivityksen tekemistä varten.

Lisätietoja kampanjasta antaa EU-tietokeskuksen koordinaattori Hanna Meriläinen. p. 0400241813, hanna.merilainen@etela-pohjanmaa.fi. Tiedustelut 8.7. saakka päivittäin sekä to 13.8 ja ma 17.8.