Etelä-Pohjanmaan tilasto- ja ennakointisivusto on avattu!

Tilastosivujen banneri. Miltä näyttää Etelä-Pohjanmaa lukuina? www.epliitto.fi/tiilastot.

Etelä-Pohjanmaan liitto tuottaa ja koostaa yhteen monipuolisesti tietoa maakunnasta. Olemme nyt julkaisseet maakunnan tilasto- ja ennakointitietoa omana verkkosivustonaan. Tilastoja ja ennakointia Etelä-Pohjanmaalta -sivustolta löytyy sekä tilastotietoa että tulevaisuuteen katsovaa ennakointitietoa maakunnastamme. Sivustolle tullaan tuottamaan myös ajankohtaisia artikkeleja teemaan liittyen. Sivusto löytyy osoitteesta: https://epliitto.fi/tilastot/.

Tilannekuva ja tilastot -osion tiedot on järjestetty aiheittain seuraavasti:

• väestö
  • työmarkkinat ja elinkeinoelämä
  • hyvinvointi
  • koulutus ja osaaminen
  • alue- ja kuntatalous
  • aluerakenne ja ympäristö

Tulevaisuuskuvan alle on sen sijaan koottu eteenpäin katsovaa materiaalia seuraavien otsikoiden alle:

• Maakuntasuunnitelma
  • Skenaariotarkastelu
  • Väestöennusteet
  • Talousennusteet
  • Tulevaisuusaiheisia linkkejä

Tietojen tarkastelu

Tilastotieto esitetään pääasiassa Excel-upotuksina. Tiedot saa ladattua omaan käyttöönsä Excel-tiedostoina. Ohje löytyy täältä: https://epliitto.fi/tilastot/ohje/. Excel-tiedostot päivitetään vuosittain syys‒marraskuun aikana.

Väkiluvun ennakkotieto sekä maakunnan työttömyysaste tuodaan sivustolle Tilastokeskuksen rajapinnasta. Nämä tiedot pysyvät jatkuvasti ajan tasalla.

Lisätietoja: