Syysloman parhaat tapahtumavinkit Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenterista

Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenteri kokoaa maakunnan monipuolisen tapahtumatarjonnan yhteen paikkaan. Tapahtumakalenterista löydettävissä ovat kootusti muun muassa alueen näyttelyt, messut, teatteritarjonta sekä konsertit –luontokokemuksia unohtamatta.

Erilaisia tapahtumia voi etsiä tapahtumakalenterista ajankohdan, paikkakunnan tai tapahtumakategorioiden mukaan, minkä lisäksi tapahtumia voi hakea myös avoimella sanahaulla.

Poimintoja syyslomaviikon tapahtumatarjonnasta

Lähestyvä syyslomaviikko tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia lähimatkailuun tapahtumatarjonnan merkeissä. Näyttelyitä on tarjolla erittäin kattavasti eri puolilla maakuntaa.

Aurinkoiset ja ihanat syyspäivät houkuttelevat myös ulkoilemaan ja nauttimaan luonnosta. Ähtärissä on syyslomaviikolla tarjolla koko perheen minipatikka Kierinniemen luontopolulla. Kierinniemen luontopolku polveilee Hankaveden ympäröimällä niemellä, jossa luontotaulut kertovat metsän historiasta. Lisäksi 2,7 kilometrin mittaiselta reitiltä on löydettävissä hauskoja eläinaiheisia kysymysrasteja.

Useat kirjastot järjestävät niin ikään syyslomaviikolla monenlaista ohjelmaa. Tarjolla on ainakin erilaisia satutuokioita niin lapsille kuin aikuisillekin, elokuvatapahtumia sekä lomansa opiskeluun käyttäville opintopiiriä.

Syyslomaviikon tapahtumapoiminnoista on löydettävissä lisätietoja tapahtumakalenterin sivustolta www.epkalenteri.fi. Oheisten nostojen lisäksi tarjolla on paljon muutakin puuhaa lomalaisille.

Kuntien yhteinen tapahtumakalenteri

Etelä-Pohjanmaalla lähes kaikki kunnat hyödyntävät tapahtumakalenteria tapahtumatiedottamisessaan. Useissa kunnissa on käytössä myös tapahtumakalenterin Linked Events -rajapinta, joka tuo tapahtumat automaattisesti myös kuntien omiin tapahtumakalentereihin. Näin kertaalleen järjestelmään syötetty tapahtuma näkyy useammassa paikassa. Tästä hyötyvät niin tapahtuman järjestäjät kuin tapahtumien osallistujat. Kuntien lisäksi rapapintaa hyödyntävät omilla verkkosivuillaan muun muassa Visit Seinäjoki sekä Järviseudun sanomat.

Etelä-Pohjanmaan tapahtumakalenteri tarjoaa maksuttoman alustan tapahtumien ilmoittamiseen kaikille maakunnan toimijoille. Rekisteröitymällä tapahtumakalenterin käyttäjäksi voi tapahtumakalenteriin jättää omat tapahtumansa lomakkeen kautta.

– Olemme halunneet luoda alueen toimijoille alustan, joka kokoaa monipuolisen tapahtumatarjonnan yhdelle sivustolle sekä mahdollistaa vapaan tapahtumatietojen käytön muilla sivustoilla. Säästämme tällä sekä tapahtumajärjestäjien että kuntien resursseja, kulttuuripäällikkö Hanna Hangasluoma avaa tapahtumakalenterin taustoja.

Lisätietoja tapahtumakalenterista sekä rajapinnasta löytyy Etelä-Pohjanmaan liiton verkkosivuilta osoitteesta https://epliitto.fi/kulttuurin-kehittaminen/tapahtumakalenteri/ .

Lisätietoja:

Etelä-Pohjanmaan liiton kulttuuripäällikkö Hanna Hangasluoma,