Etelä-Pohjanmaan kulttuurifoorumi Toivo järjestetään 4.5.2022

Kuvakollaasi taideteoksista sekä ihmisistä

Alkujaan helmikuulle suunniteltua Etelä-Pohjanmaan kulttuurifoorumia jouduttiin koronatilanteen vuoksi siirtämään. Nyt uudeksi ajankohdaksi on valikoitunut keskiviikko 4.5.2022 ja paikkana pysyy alkuperäisen suunnitelman mukaisesti Seinäjoella sijaitseva taide- ja kulttuurikeskus Kalevan Navetta. Tarjoiluja päästään nauttimaan klo 17.30 alkaen ja avaussanat lausutaan klo 18.00.

Kulttuurifoorumissa kuullaan inspiroivia puheenvuoroja ja avataan uusia näkökulmia kulttuuriin. Toivon avaa eduskunnan sivistysvaliokunnan puheenjohtaja Paula Risikko. Kulttuurin merkityksestä alueiden pitovoimana puhuu VTT, aluetutkija Timo Aro. Kaupunkien roolista kulttuurin mahdollistajana kertoo ammattimentori Kati Huovinmaa. (Paulina Ahokkaan puheenvuoro on peruuntunut sairastumisen vuoksi.) Asian ohessa tarjoillaan Äärellä-ravintolan makuelämyksiä sekä kutkuttavia kulttuurisisältöjä.

Pyydämme kaikkia osallistujia ilmoittautumaan Etelä-Pohjanmaan kulttuurifoorumiin maanantaihin 18.4. mennessä tämän linkin kautta.

Kulttuurifoorumin järjestää Etelä-Pohjanmaan liitto yhteistyössä Seinäjoen kaupungin kulttuuripalveluiden, Seinäjoen Ammattikorkeakoulun, Taideyliopiston Seinäjoen yksikön, SELMU ry:n ja Into Seinäjoen kanssa.

Tilaisuuden ohjelma löytyy täältä.