Etelä-Pohjanmaan liitto on uudistanut ilmeensä ja verkkosivunsa

Etelä-Pohjanmaan liiton logo, jossa on kuvattu metsään päättyvä peltoaukea.

Etelä-Pohjanmaan liiton ilme ja verkkosivusto ovat uudistuneet. Uudessa tunnuksessa on kuvattu Etelä-Pohjanmaan avaria peltoja ja metsiä niiden laidoilla. Maisemat kertovat tärkeää asiaa maakunnastamme, jossa elintarviketalous ja puuteollisuus ovat elinkeinoelämämme tukijalat.

− Vaikka uusi ilme ammentaa elementtinsä aivan eteläpohjalaisuuden juurilta, haluamme samalla suunnata katseemme tulevaisuuteen. Tunnuksen minimalistiset puut kuvastavat myös ylöspäin suuntaavia nuolia, sillä Etelä-Pohjanmaan liiton katse on tiukasti kiinni tulevaisuuden mahdollisuuksissa, viestintäpäällikkö Hanne Rantala kertoo.

Kokonaisuudistuksen taustalla on saavutettavuusdirektiivi, johon Etelä-Pohjanmaan liitto on verkkopalveluidensa uudistuksella vastannut.

− Uusi sivusto on helposti käytettävissä esimerkiksi ruudunlukijalla ja ilme väreineen ja fontteineen on rakennettu havaittavuutta painottaen, selvittää Rantala.

Saavutettavuuden näkökulmasta uusi verkkosivusto ei ole matkan päätepiste vaan projektin alku. Hyvän saavutettavuustason ylläpito tulee vaatimaan jatkuvaa työtä ja ensisijaisesti uusien työtapojen omaksumista.

− Etelä-Pohjanmaan liiton työntekijät ovat ottaneet esimerkillisesti haasteen vastaan ja uusia asioita on opeteltu jo pitkään. Teknisten asioiden lisäksi liiton väki on esimerkiksi harjoitellut kielenkäytön selkeyttämistä. Asenne uuden oppimiseen on ollut uskomattoman hyvä, Rantala kiittelee.

Kuusista muodostuva koristerivi.