Seinäjoen pääkirjastossa luodataan EU:n tulevaisuutta 18.9.

Mainos tilaisuudesta. Kuvan sisältö kuvattu tekstissä.

Euroopan komission puheenjohtaja Ursula von der Leyen piti ke 13.9. klo 10 Suomen aikaa vuosittaisen puheensa unionin tilasta. Puheessaan puheenjohtaja arvioi kuluneen vuoden EU:n saavutuksia, käsitteli yhteisiä haasteita ja esitti tulevan vuoden tärkeimmät painopisteet niin Euroopassa kuin laajemminkin. Esiin nousivat mm. tekoälyn riskit, Ukrainan sodan tukeminen, tuulivoimapaketin esittäminen, liiketoiminnan helpottaminen ja maatalouspolitiikan kehittäminen.

Syyskuun 18. päivä Seinäjoen kirjastossa puidaan puheenjohtaja von der Leyenin puhe kovan luokan tekijöiden kanssa. Tilaisuuden alussa alustetaan lyhyesti puheen keskeisimmät asiat, minkä jälkeen puhetta luodataan yleisellä tasolla että paikallisella tasolla Etelä-Pohjanmaan näkökulmasta tarkasteltuna. Luvassa on siis ennen kaikkea kiinnostavia näkökulmia ja kannanottoja.

Tilaisuudessa puhujina:

• Apulaispäällikkö Maria Kokkonen, Euroopan komission Suomen-edustusto
  • EU-asiantuntija Mirva Männikkö, Länsi-Suomen Eurooppa-toimisto
  • Innovaatiojohtaja Antti Saartenoja, Etelä-Pohjanmaan liitto
  • BELC-jäsen ja poliitikko Piia Kattelus-Kilpeläinen
  • Entinen Euroopan parlamentin jäsen ja entinen kansanedustaja Kyösti Virrankoski

− EU:n kansalaisina on tärkeää, että tiedämme mitä EU:ssa tapahtuu ja miten toiminta vaikuttaa meidän asukkaidenkin elämään täällä Etelä-Pohjanmaalla, Etelä-Pohjanmaan EU-tietokeskuksen viestintäsuunnittelija Julia Haapasaari toteaa.

Tilaisuus järjestetään ma 18.9.2023 klo 17.30–18.30 Seinäjoen pääkirjaston Jaaksi-salissa. Tarjoamme tilaisuudessa kahvit ja tervetulleita ovat kaikki aiheesta kiinnostuneet. Järjestäjänä toimii Etelä-Pohjanmaan EU-tietokeskus.

Lisätietoja: Julia Haapasaari, julia.haapasaari@etela-pohjanmaa.fi, puh. 040 024 1813.