Termit haltuun ja EU tutuksi korttia lyöden

Sanaselitys- ja myytinmurtopelikorttipakka.

Viestintäympäristössä vilisee nykyään termejä ja harhaanjohtavaa tietoa. Haluamme osaltamme parantaa ihmisten mahdollisuutta ymmärtää tätä ympäristöä faktapohjaisesti.

Siksi teimme EU-tietokeskuksella Ilkka-Pohjalaisen koululinkin kanssa sanaselitys- ja myytinmurtopelikortit. Kortit käsittelevät sananvapauteen ja disinformaatioon liittyviä ilmiöitä Euroopassa – EU:n roolia unohtamatta. Nyt eteläpohjalaisilla on siis oiva mahdollisuus ottaa termit haltuun ja tutustua EU:hun korttia lyöden!

Kokoamaamme pakkaan mahtuu kolmenlaisia kortteja, joiden teemat ovat: sananvapaus ja disinformaatio, EU tutuksi sekä totta vai tarua. Pelisovellutuksia voi keksiä itse tai käyttää vaikkapa jotain seuraavista:

1. Opettele korttien käsitteitä ja murra EU-myyttejä kortti kerrallaan yksin tai pienessä ryhmässä.
  1. Hae lisää tietoa kortin aiheista internetistä.
  1. Testaa tietojasi kokeilemalla, kuinka monta käsitettä osaat selittää viidestä tai kymmenestä sattumanvaraisesti nostetusta kortista.
  1. Pelaa sananselitystä ryhmässä tai joukkueittain.

Saatavilla hköpostilla ja kotiin toimitettuna

Ilmaiset pelikortit saat itsellesi tilaamalla meiltä. Lähetämme korttipakkoja sekä sähköisessä (tulostettava pdf) että fyysisessä muodossa (toimitus maksutta Etelä-Pohjanmaan alueella). Tilaa itsellesi ilmainen ja viihdyttävä tietopläjäys sähköpostitse: eu-tietokeskus@etela-pohjanmaa.fi

Kerrothan tilauksen yhteydessä, haluatko kortit sähköpostiisi vai postiluukkuusi (ja jälkimmäisessä tapauksessa osoitteesi).

Pelikortit ovat myös suoraan ladattavina verkkosivuillamme. Toivotamme antoisia pelihetkiä kaikille!