Vietnamin Suomen suurlähettiläs Tam ja Peter Vesterbacka Etelä-Pohjanmaan liiton vieraina

Vietnamin suurlähettilään vierailulle osallistuneet ryhmäkuvassa.
Mikko Savola, Peter Vesterbacka, suurlähettiläs Tam ja Kai Pöntinen olivat tyytyväisiä 27.1. järjestetyssä tapaamisessa käytyihin keskusteluihin.

Etelä-Pohjanmaan liiton valtuuston puheenjohtaja Mikko Savola ja hallituksen puheenjohtaja Kai Pöntinen isännöivät torstaina 27.1. Vietnamin Suomen suurlähettilään Đang Thi Hai Tamin ja Finest Future Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peter Vesterbackan vierailua Etelä-Pohjanmaalla ja Seinäjoella. Vierailun tarkoituksena oli tutustuttaa vieraat maakuntaan ja edistää etenkin Etelä-Pohjanmaan ja Vietnamin välisen koulutusyhteistyön tiivistämistä. Etelä-Pohjanmaan koulutussektoria tapaamisessa edustivat SeAMK:in rehtori Jaakko Hallila ja kv-asiantuntija Juha Riippi SEDU:sta.

Suurlähettiläs Tam totesi, että Etelä-Pohjanmaa on toinen alue Suomessa, jolla on suorat yhteistyösuhteet Vietnamiin, ja hän kannusti lämpimästi hyödyntämään tätä suhdetta myös paljon nykyistä laajemmin. Keskustelussa ja alustuksissa nostettiinkin esiin muun muassa keskinäisen kaupan ja työvoiman liikkuvuuden tarjoamat mahdollisuudet.

Teksti ja kuva: Antti Saartenoja