FRIDGE-käsikirja: ratkaisuja elintarvikealan kilpailukyvyn edistämiseen

Leivonnaisia liukuhihnalla.

Etelä-Pohjanmaan liitossa meneillään oleva FRIDGE-hanke on tullut aktiivivaiheensa loppusuoralle. Hankkeen tavoitteena on ollut edistää elintarvikealan pk-yritysten kasvua ja kilpailukykyä hankekumppanialueilla. Kansainvälisessä hankkeessa on ollut mukana kumppaneita kuudelta Euroopan alueelta Belgiasta, Kreikasta, Saksasta, Romaniasta, Suomesta ja Unkarista.

Kolmen vuoden aikana hankkeessa on tehty useita kartoituksia kumppanialueiden ruokasektorien tilanteesta, elintarvikeyritysten toimintaympäristöstä vahvuuksineen ja heikkouksineen. Tämän lisäksi hankkeessa on tunnistettu useita hyviä käytänteitä, joiden avulla kumppanialueilla on edistetty pk-yritysten kasvua ja kehittymistä.

Nyt valmistunut käsikirja kokoaa yhteen hankkeessa laadittujen kartoitusten tulokset sekä kaikki yhdeksäntoista tunnistettua hyvää käytäntöä. Käsikirja on luettavissa englannin kielellä joko käsikirjalle laaditun verkkoalustan kautta taikka FRIDGE-hankkeen verkkosivuilta ladattavana PDF-versiona.

Tutustu käsikirjaan:

Lisätiedot

Lisätietoja hankkeesta ja käsikirjasta antaa FRIDGE-hankkeen projektikoordinaattori Hanna Meriläinen Etelä-Pohjanmaan liitosta. Sähköpostiosoite: hanna.merilainen@etela-pohjanmaa.fi.

Katso myös:

FRIDGE-hankkeen, Interreg Europe -ohjelman ja Euroopan aluekehitysrahaston logot.