Etelä-Pohjanmaalla on parhaillaan auki asiakaskysely maakunnan asiointipisteiden ja digipalvelujen käyttäjille. Kyselyllä kartoitetaan kuntien asiointipisteiden palvelun laatua ja sen on auki helmikuun loppuun saakka.
Asiakaskysely tehdään sähköisen verkkolomakkeella tai paperilomakkeilla kuntien neuvonnassa tai kirjastoissa. Kyselyn järjestää Etelä-Pohjanmaan liitto. Kyselylomake löytyy täältä
Tulokset apuna digituen kehittämisessä
− Etelä-Pohjanmaan digituen verkostohanke on vuoden alussa lähtenyt liikkeelle nykytilanteen kartoituksella. Sähköisten palvelujen opastus sekä käyttöliittymä- ja laiteneuvonta ovat digitukea, joka kuuluu kaikille. Siksi maakunnan digituen kehittäminen rakennetaan muun muassa asiakasymmärryksen sekä tuen tarjonnan kartoituksen pohjalle, Etelä-Pohjanmaan digitukihankkeen projektipäällikkö Lea Palomäki kertoo.
Nykytilan kartoituksen ja analysoinnin jälkeen digituen maakunnallisessa verkostossa kääritään hihat ylös. Tarkoituksena on työstää uusia ideoita siitä, miten digipalvelusta saadaan löydettävämpi, tasapuolisempi ja alueellisesti kattavampi.
Avaathan tästä kyselyn myös naapurille, jolla ei välttämättä ole omaa älykännykkää: