CODIL

Keskeisiä tietoja

• Virallinen nimi: CODIL – COVID-Disrupted Regional Innovation Ecosystems.
  • Hankkeen verkkosivut (englanniksi)
  • Kesto: 1. vaihe 1.3.2023–1.3.2026 ja 2. vaihe 1.3.2026–1.3.2027
  • Pääpartneri: University of Ljubljana, Slovenia
  • Partnerit: Údarás na Gaeltachta (Irlanti), West Romania Regional Develoment Agency (Romania), Regional Government of Cantabria (Espanja), Laval Mayenne Technopole (Ranska), ja Etelä-Pohjanmaan liitto (Suomi)
  • Rahoitusohjelma: Interreg Europe 2021-2027
  • Kokonaisbudjetti: 1,41 miljoonaa euroa
  • Alueellisen sidosryhmän edustajat: Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus, Etelä-Pohjanmaan kauppakamari, Etelä-Pohjanmaan Work Integration for Immigrants Service ry, Into Seinäjoki, Järvi-Pohjanmaan Yrityspalvelu, Leader Kuudestaan, Leader Liiveri, ja Leader Suupohja, Seinäjoen ammattikorkeakoulu, Sedu, Seinäjoen yliopistokeskus ja Vaasan yliopisto

Hanke lyhyesti

CODIL-hankkeen tavoitteena on koronan jälkeen auttaa alueita päivittämään innovaatiopolitiikkaansa välineistöä niin, että ne tukevat menestyksekkäästi syntymässä olevaa hajautetuissa tiimeissä tapahtuvaa innovointia sekä sen keskeistä tekijää, osaavia ja liikkuvia tietotyöntekijöitä.

• Hankkeessa tuotetaan alueista analyysejä, mm.
    • Alueen kompetenssi hyödyntää murroksellisia teknologioita, kuten tekoäly tai kyberturvallisuus;
    • Paikkaan perustuvat ja sosiaaliset tekijät
    • Taloudelliset kannustimet tietotyöntekijöille ja yrityksille
    • Ei-tietointensiivisille aloille kohdennettu tuki innovaatiotoimintaan
  • Partneriaatin toimijoista kaksi edustaa aluehallintoa, yksi kansallista hallintoa, yksi metropolialuetta, kolme kehittämisorganisaatioita ja yksi yliopistoja.
CODIL-hankkeen puitteissa kokoonnuimme tapaamiseen Irlannin Galwayssä 19.-21.3.2024. Teemoina olivat mm. innovaatioekosysteemeissä toimiminen ja yrityshubit.
Hankekumppanit kokoontuivat Seinäjoella marraskuussa 2023 kuulemaan innovaatiojohtamisesta hajautetuissa tiimeissä
Partneneiden edustajia projektin aloitustapaamisessa Slovenian Ljubljanassa, 16.5.2023.

Hankekuulumisia

Keräämme tähän alle uutisia ja kuulumisia hankkeesta.

• 10/23 Artikkeli hankkeesta julkaistu Pro Etelä-Pohjanmaa -uutiskirjeessä
  • 09/23 Hanketta esittelevä video julkaistu (englanninkielinen)

Hankkeen tuotoksia

Tiivistelmät hankkeessa tuotetuista dokumenteista. Koko dokumentin saat luettavaksesi pyytämällä sitä meiltä sähköpostitse.