EU Etelä-Pohjanmaalla -julkaisu

EU Etelä-Pohjanmaalla -lehtiä rivikkäin pöydällä.

EU Etelä-Pohjanmaalla -julkaisu on EU-tietokeskuksen vuosittain ilmestyvä tiedotuslehti. Lehdessä käsitellään ajankohtaisia EU-aiheita maakunnassa. Voit tilata uusimman painetun lehden maksutta kotiin tai työpaikalle (Etelä-Pohjanmaan alueella) laittamalla meille sähköpostia: eu-tietokeskus@etela-pohjanmaa.fi.

Uusin julkaisu

Vuoden 2023 lehti kääntää katseet tällä kertaa Euroopan osaamisen teemavuoteen. Euroopassa on käynnissä merkittävä väestörakenteen muutos ja monilla Euroopan alueilla on työvoimapula, myös täällä Etelä-Pohjanmaalla.

Mitä teemavuosi pitää sisällään? Miksi osaamisen kehittämiseen tulisi panostaa? Mistä saamme maakuntaamme osaavaa työvoimaa? Entä miksi tarvitsemme maakuntaamme korkeakoulupaikkoja lisää? Lue ja tiedä!

Lataa tästä EU Etelä-Pohjanmaalla 2023 -lehden saavutettava versio (pdf).

Aiempia julkaisuja

Vuoden 2022 lehti on omistettu nuorille. Vuonna 2022 vietettiin Euroopan nuorison teemavuotta, ja olemmekin käsitelleet teemaa monesta näkökulmasta.

Lue lehden sähköinen versio Issuu-palvelussa.

Lataa tästä EU Etelä-Pohjanmaalla 2022 -lehden saavutettava versio (pdf).

Vuoden 2021 lehti sitoo yhteen EU:n ilmasto ja -ympäristöteemat ja Etelä-Pohjanmaan. Julkaisusta löytyy mm. esimerkillisten kiertotalous-, biodiversiteetti- ja maataloushankkeiden esittelyjä maakunnan alueelta.

Lue lehden sähköinen versio Issuu-palvelussa.

Lataa tästä EU Etelä-Pohjanmaalla 2021 -lehden saavutettava versio (pdf).