Tapahtumat

Järjestämme maakunnan alueella monipuolisesti erilaisia tapahtumia ja osallistumme muiden järjestämiin tapahtumiin. Tapahtumien kautta teemme Euroopan unionin toimintaa tutuksi alueella sekä osallistamme kansalaisia keskusteluun Euroopan unionin tulevaisuudesta.

Tiedotamme tulevista ja menneistä tapahtumista tällä sivulla.

Menneitä tapahtumia

EU-tietokeskus Maaseutuparlamentissa EU-tiedotus Suomessa -osastolla 28.-30.9.21

Mainoskuva Maaseutuparlamentti-tapahtumaan osallistumisesta. Kuvassa on vihreä tausta ja pyörä, jonka korissa on kukkasia. Lisäksi kuvaan on lisätty Euroopan tulevaisuuskonferenssin, Europe Direct -pisteiden, EU-komission sekä Euroopan parlamentin logot.

Etelä-Pohjanmaan EU-tietokeskus oli mukana Maaseutuparlamentin virtuaalisella messualustalla yhdessä muiden EU-tiedotustahojen kanssa.

Messuosaston lisäksi Europe Direct -tiedotuspisteet järjestivät keskiviikkona 29.9. monipaikkaisen tulevaisuustyöpajan. Työpaja kokosi yhteen nuoria Etelä-Pohjanmaan, Pohjois-Pohjanmaan, Kainuun, Kymenlaakson, Pirkanmaan, Hämeen sekä Pohjois-Satakunnan alueilta. Työpajassa etsittiin ideoita maaseudun digitaaliseen kehittämiseen nuorten näkökulmasta.

EU-pop-up Framilla perjantaina 20.8.2021

EU-pop-up-tapahtuman mainoskuva, jossa on miespuolinen henkilö kädessään kahvikuppi ja pulla. Päässään hänellä on EU-lippis.

EU-tietokeskuksen uutta kautta juhlistettiin Framilla perjantaina 20.8. Tarjolla oli EU-tietoa sekä teemaan sopivaa kulttuuriohjelmaa. Tapahtuman musiikkiesiintyjäksi saapui paikallinen harmonikansoittaja Jonna Pirttijoki-Helanen. Myös Euroopan komission Suomen-edustusto vieraili tapahtumassa.

Vihreää kasvua Etelä-Pohjanmaalta – paneelikeskustelu verkossa 10.6.2021

Vihreää kasvua Etelä-Pohjanmaalta -tapahtuman banneri

Vihreää kasvua Etelä-Pohjanmaalta -paneelissa keskusteltiin paikallisten asiantuntijoiden kanssa Euroopan unionin (EU) vihreän kasvun ohjelmasta (#EUGreenDeal) ja sen vaikutuksista maakuntaan.

Tilaisuus järjestettiin osana EU:n vihreän viikon (#EUGreenWeek) sekä Euroopan tulevaisuuskonferenssin (#SinunTulevaisuutesi) tapahtumia.

Komissaarin virtuaalivierailu Etelä-Pohjanmaalla 23.3.2021

EU:n kansainvälisistä kumppanuuksista vastaava komissaari Jutta Urpilainen teki virtuaalisen maakuntavierailun Etelä-Pohjanmaalle tiistaina 23.3.2021. Vierailu koostui kahdesta osasta: kouluvierailusta Seinäjoen lukioon ja komissaarin kyselytunnista.

Komissaari Jutta Urpilainen kädet ristissä.

Tilaisuuksien aikana maakunnan toimijat pääsivät keskustelemaan komissaarin kanssa ajankohtaisista EU-aiheista.

Lue neliosainen artikkelisarjamme kyselytunnilla käydyistä keskusteluista: